Más nagyvárosokhoz hasonlóan Szegeden is óriási építkezések folytak a 70-es években. Országszerte sorra készültek el a nagyobbnál nagyobb beruházások, mint például a fővárosban 1970-ben a 2-es metró, 1976-ban a SOTE huszonöt emeletes elméleti tömbje vagy vidéken a pécsi Magasház szintén 1976-ra. Szeged sem maradt rest, ebben az évtizedben készült el a tarjáni majd az újszegedi víztorony, a sportcsarnok és az újszegedi toronyház is.
Volt azonban három nagyberuházás, melyek az évtized végére még nem fejeződtek be, így most betekinthetünk építésükbe pár 1978-as légifelvétel segítségével! A fotók egészen pontosan 1978. július 5-én készültek.
Harmadik körút
A mai formájában több, mint 7 km hosszú harmadik körút 1978-ban még csak szakaszaiban készült el. A Budapesti krt. ekkorra már teljesen kész volt, a Csillag tér és a József Attila sgt. között végig járható.
A József Attila sugárúttól nyugatra egy ideig vezetett műút, majd ez is megszűnt az Agyagos utca vonalában. Innen már csak földek és parasztházak álltak az épülő északi körút útjában.
A Csongrádi sugárút után egészen a Körtöltés utcáig szintén csak földek és elvétve pár régi egyszintes ház volt található. Utána a Kossuth Lajos sugárútig ismét előtűnt az utcahálózat, de ez még az Agyagos utcáig tartóhoz hasonlóan a körút előtti, egysávos út volt, melyet később szélesítettek ki mai formájára, elbontva a peremén álló házakat.
A Kossuth Lajos és a Kálvária sugárutak között 1978-ra már kiépült a körút, ez nem meglepő, ekkor ugyanis már bőven fejlett ipar volt a környéken.
A Kálvária sugárúttól délre a körutat még nem építették meg 1978-ra, a Szabadkai úttól északara azonban egy rövid szakaszon, a Cserepes sorig már elkezdődtek a munkálatok.
Nagyáruház
„Szeged belvárosában a város legnagyobb, több mint tízezer négyzetméteres, négyszintes áruházának alapozását kezdte meg a Dél-magyarországi Magas- és Mélyépítő Vállalat. A talajba összesen 360 betoncölöpöt helyeznek, amelyek együttes hossza eléri az öt kilométert. ” – ez a rövidhír áll a Petőfi Népe 1978. január 4-i számában.
Az áruház építése nagy port kavart, ugyanis városképi jelentőségű házakat bontottak le miatta a Jókai utcában, és a szakma véleménye is megkérdőjelezte, hogy valóban beleillik-e a városképbe az épületkomplexum óriási Árpád téri lépcsősorával és hét szintes lakótömbjével.
Bertalan híd
Az akkor még névtelen híd ötletét 1972-ben vetették fel, ekkorra vált ugyanis világossá, hogy az egyedüli közúti híd nem elegendő a növekvő helyi és tranzit forgalom kielégítésére.
A beruházást 1974-ben hagyták jóvá, a kivitelezés pedig 1976-ban indulhatott meg a Ganz-MÁVAG által. A főbb hídelemek a lágymányosi hídüzemben, bizonyos kiegészítők pedig alvállalkozóknál készültek.
Az összeszerelést a Hídépítő Vállalat száz tonnás úszódarujával 1977-től végezték.
A híd építésekor szűnt meg egyébként a 2-es villamos is a Felső Tisza-parton.
Ha pedig kedvetek támadt, régi légifelvételeket ITT böngészhettek ti is.