Ősszel megmutathatjuk, hogy Szeged a legbringásabb város széles e hazánkban

Hasznos tippekkel szolgál a cégek számára a kerékpáros munkába járás elősegítéséhez, és nyereményjátékot kínál a bringás közlekedőknek szeptember-október során Szegeden a Magyar Kerékpárosklub idei rendhagyó kampányában. A napfény városa immár a hatodik idei állomása a hétköznapi bringázást népszerűsítő kampánynak.

Szeptember-október során a Szegeden közlekedők és az ott működő cégek mutathatják be, mennyire bringabarátok. A hétköznapi bringásoknak Inkább bringázz, Szeged! címmel nyereményjátékot, a helyi cégeknek pedig workshopot szervez a Magyar Kerékpárosklub a „Bringázz a munkába!” című idei, havonta más-más városra fókuszáló kampányában. Értékes nyereményeket nyerhet az, aki #szegedenbringázom hashtaggel posztol nyilvános képet az Instagramra vagy Facebookra arról, amint a városban bringázik: munkába, suliba, boltba, gyerekért, ügyet intézni vagy csak kikapcsolódásképp.

Milyen bringás hangulatot áraszt vajon magából Szeged? Jobb helyzetet találunk itt mint Budapesten, Székesfehérváron, Győrben, Kecskeméten vagy épp Miskolcon a korábbi alkalmakkor? Mivel Szeged hamisítatlan alföldi város, emelkedők nélkül, enyhe időjárással, széles utakkal, valamint az ország legbringásabb régiójában fekszik – kutatásuk szerint 35 százalékos az elsősorban kerékpárral közlekedők aránya a dél-alföldi régióban –, így van esély rá. A játék október 14-ig tart, a résztvevők kerékpáros kiegészítőket és egy kerékpárt nyerhetnek, részletek a Facebook eseményben.

Fotó: Bálint András / Szegeder

Hogyan és milyen tényezők hatására alakult a hazai kerékpáros közlekedés helyzete az elmúlt időszakban? Hogyan reagál erre a piac és miként a cégek? Mi kell ahhoz, hogy még többen válasszák a hétköznapi közlekedés legfenntarthatóbb, legegészségesebb, és legvárosbarátabb módját? Mit tudnak a kerékpárosbarátságról a szegedi cégek? Erről és sok másról is szó lesz azon az online workshopon, amit a „Bringázz a munkába!” idei kampánya keretein belül szervez a Magyar Kerékpárosklub. Az eseményre olyan cégek vezető munkatársait várják, akik nyitottak a kerékpáros közlekedésre, vagy már elkötelezettek mellette, de szeretnének megismerkedni az ezzel kapcsolatos tapasztalatokkal.

A szeptember 23-án 10.00 órakor kezdődő ingyenes, de regisztrációhoz kötött online műhelyfoglalkozás résztvevői a fentieken kívül megtudhatják, milyen előnyöket jelenthet egy vállalkozásnak és a dolgozóinak, ha inkább a kerékpárt választják munkába járásra, esettanulmányok révén megismerhetik a kerékpárosbarát helyi vállalkozások jó gyakorlatait, illetve hasznos tippeket kapnak arra is, hogyan tehetik néhány igen egyszerű lépéssel kerékpárosbaráttá cégüket. A workshopon részt vevő cégeknek is lesz esélye nyereményhez jutni: egyikük egy kisebb kerékpárflottával lehet gazdagabb, ha véget ért a kampány. 

A Magyar Kerékpárosklub nem titkolt célja, hogy a nagyvárosok speciális, helyi jellegzetességeire fókuszálva felkeltse az egészséges versenyszellemet: melyik városban mozdulnak meg többen, honnan posztolnak több képet, hol lesznek aktívabbak a cégek és a városvezetés a kerékpáros közlekedés elősegítésében? Szeged után Debrecennel zárjuk az idei kampányt, izgatottan várjuk azt is, ott mit találunk majd október-novemberben.

 

Nyitókép: Bálint András / Szegeder