Pályafelújítás miatt változik a szegedi IC-k menetrendje

A Budapest–Cegléd–Szolnok (100a) vasútvonal a főváros agglomerációjának legnagyobb forgalmú pályája. Tavaly a Nyugati pályaudvar és Városliget elágazás közötti szakasz átépítésével kezdődött a vonal felújítása, ami idén április 6-tól a Vecsés­–Üllő–Monor szakaszon folytatódik, és több fázisban, tervezetten ősz végéig tart. – írja a MÁV közleményében. A felújítás a szegedi InterCity vonatokat is érinti.

A kormány 2020 decemberi döntése értelmében a vasúttársaság 20 milliárd forintos támogatást kapott a 100a vonal felújításának folytatására: a Vecsés és Üllő, az Üllő és Monor közötti nyíltvonali szakaszok, valamint Üllő és Monor állomások pályarészeinek felújítására. A várhatóan ősz végére befejeződő munkálatoknak köszönhetően helyreállhat ezen a szakaszon is az eredeti 120 km/órás pályasebesség, megszüntethetőek a sebességkorlátozások, ezáltal megbízhatóbbá és stabilabbá válik a közlekedés, csökken a meghibásodások száma – közölték.

Emiatt néhány kivételével a vonatok Nyugati pályaudvarról korábban indulnak, és később érkeznek oda, a Nyugati és Cegléd között hosszabb menetidővel közlekednek. Egyes járatok eltérő megállási renddel vagy nem teljes útvonalukon közlekednek, illetve teljes útvonalon szünetel a közlekedésük. A Budapest-Nyugati és Szeged közötti InterCity-k több helyen megállnak: egész nap Monoron mindkét irányban, Budapestről Szeged felé délutánonként, 13:43-tól 20:43-ig pedig Pilisen és Albertirsán is. A kijelölt kocsik a Nyugati pályaudvar és Cegléd között pótjegy nélkül vehetők igénybe.

A felújítás érinti az elővárosi vonatokon felül a Budapest és Nyíregyháza, illetve Záhony közötti InterCity és sebesvonatokat is. Az állami vasúttársaság kiemelte: minden érintett járatra rá lehet keresni a megújult Elvirában, továbbá az Android és iOS platformon is működő MÁV mobilalkalmazás menetrendi keresőjében is.

 

A Facebook-kép illusztráció. Fotó: MÁV