Rá sem ismerünk a jó öreg Nyugati pályaudvarra

  • A budapesti Nyugati pályaudvar 9 milliárdos felújítása még május elején vette kezdetét, a munka hét hónapon keresztül folyik.
  • Ez idő alatt 8.200 négyzetméteren rekonstruálják a tetőszerkezetet, korszerűsítik a felsővezeték-hálózatot, és modernizálják az utastájékoztatást.
  • Az 1877-ben épült épület jelenleg is le van zárva az utasok elől, a vonatok a pályaudvar külső, szabadtéri vágányairól indulnak.
  • A pályaudvaron négy évtizede nem végeztek érdemi felújítást, holott évente 18 millió utas és közel 175.000 vonat indulási vagy érkezési pontja található itt.

 

Az állomást május 8-ától zárták le, a felújítás várhatóan decemberig tart. Fotó: MÁV-START

 

Fotó: MÁV-START

 

Fotó: Koszticsák Szilárd / MTI

 

Fotó: Mónus Márton / MTI

 

Fotó: Mónus Márton / MTI

 

A csarnok állványozását ezen a héten kezdték meg. Fotó: MÁV-START

 

Fotó: MÁV-START

 

Első lépésként a csarnokba futó vágányok felsővezeték-hálózatát építik át és ezeknek a vágányoknak az ütközőbakjait helyezték ki a csarnok elé, hogy a felújítás során ideiglenesen onnan tudjanak a vonatok közlekedni. Fotó: MÁV-START

 

Fotó: MÁV-START

 

Fotó: MÁV-START

 

A felújítás előjeleként már 2019 őszén felállványozták a jegypénztárt. Fotó: MÁV-START

 

Rá sem ismerünk a jó öreg Nyugati pályaudvarra
Fotó: MÁV-START

 

A Nyugati pályaudvar legutóbbi nagyszabású rekonstrukciója 1976-ban volt, ekkor teljesen újjáépítették az akkor közel száz éves épület tetőszerkezetét. Fotó: Uvaterv / Fortepan

 

Fotó: Uvaterv / Fortepan