Sok év után végre felújítják Kőbánya-Kispest vasútállomást

Végre megújulhat Kőbánya-Kispest vasútállomás, ahol a szegedi vonatok is áthaladnak, és ami talán a legnagyobb nyilvános putri a MÁV-állomások közül. A vasúttársaság sajtóközleménye szerint a főváros egyik legjelentősebb vasútállomásának utasforgalmi korszerűsítésére hirdetettek tervezői közbeszerzést.  Új felüljáró, hidak, liftek és az állomás Kőbánya irányából történő megközelítésének tervezése is szerepel a nemrég közzé tett kiírásban.

Az agglomerációból és a külső kerületekből érkező, jelentős utasforgalmat bonyolító intermodális Kőbánya–Kispest vasútállomás állapota miatt vált szükségszerűvé a felújítás és fejlesztés. A helyi és távolsági buszok, metró és vasúti közlekedési csomópontként szolgáló állomást évente három milliónál is több utas választja célállomásul. A napi rendszerességgel ingázókat kiszolgáló, valamint a fővárost a déli és keleti országrészekkel (Cegléd, Szolnok, Debrecen, Nyíregyháza, Záhony, Kecskemét, Szeged, Kelebia) összekötő, jelentős vasútvonalak utasforgalmát bonyolító  állomáson naponta átlagosan 341 személyvonat halad át .

A KÖKI fejlesztésére meghirdetett közbeszerzés az állomásépület és a gyalogos felüljáró teljes körű és komplex rekonstrukciójának tervezését tűzte ki célul. Ennek érdekében a vasúttársaság a létesítmények átépítésének, a perontetők felújításának, a liftek és mozgólépcsők elhelyezésének megtervezésére kéri fel a majdani győztest.

 

A projekt célja egy modern, igényes – rozsdamentes és üveg szerkezetű -, akadálymentes létesítmény megépítése, ahol korszerű utastájékoztató rendszer, fedett peronok és padok várják az utasokat. Az állomáson egy 120-140 méter hosszúságú, a vasúti pálya felett átívelő, új gyalogos felüljárót is építenek.

A felújítás egyébként nem lesz könnyű falat, ugyanis egyrészt a hatalmas átmenő forgalma miatt nem lehet majd teljesen lezárni, másrészt több tulajdonosa is van a területnek, többek között a X. és a XIX. kerület, a Pilisi Parkerdőgazdaság, és maga a vasúttársaság is.

 

Nyitókép: Kőbánya-Kispest vasútállomás még 2016-ban. Fotó: Vörös Attila / iho.hu