Szegedi villamossal tesztelik decemberben Hódmezővásárhely villamosvonalát

Kanda Imre projektvezető mérnök és Mucsi László projekttanácsadó voltak a Rádió7 Közös nevező című műsorának kedd délelőtti vendégei. Arról beszéltek többek között, hogy az első tram-train-szerelvényt január második felében láthatják majd az emberek, ekkor még csak próbaüzemben. Decemberben pedig már egy szegedi villamossal róják majd a hódmezővásárhelyi villamospályát.

Mucsi a jelenleg folyó munkákat is felsorolta: a Népkerti állomásnál betonoznak, a Hősök terénél nemsokára beépítik a fedett buszmegállót, a Kossuth téren a térkövek lerakását fejezik be hamarosan, a Bajcsy-Zsilinszky utcán a járdák helyreállítása zajlik, a belső Andrássy utcára pedig hamarosan felkerül az új aszfalt kopóréteg. Az egész vonalon kertészeti munkák folynak, illetve a közvilágítás és a kábelek tartóoszlopainak elhelyezése van folyamatban. A jövő héten kezdik behúzni a kábeleket, vezetékeket, így mindenkit arra kérnek, hogy ne parkoljon a tram-train pályájára.

Feszültség alá várhatóan november végén kerül a pálya, december végén pedig egy szegedi villamost visznek át Hódmezővásárhelyre (feltehetőleg a nagyvasúton, dízelvonatatva), amivel tesztelni tudják a rendszert. Az első igazi tram-train-vonat Magyarországra december közepén érkezik meg, a környéken pedig január második felétől lesz látható.

Kanda Imre elmondta, hogy a hideg sem állhatja útját a villamosvasútnak. Egy bizonyos hőmérséklet alatt bekapcsolnak a váltófűtések, így a fagy miatt nem fognak beragadni a váltók. Ha ez a fűtőrendszer meghibásodik, akkor egy hibaüzenetet küld a központba, és a szakemberek megkezdik a hiba elhárítását. Szegeden a járműcsarnok tervei hamarosan elfogadásra kerülnek, és megindulhat a remíz építése. (via Promenád)