Megépült a vásárhelyi tram-train szegedi szakasza

  • Még 2007-ben álmodták meg a Szegedet Hódmezővásárhellyel összekötő vasútvillamos vonalát.
  • A projekt célja, hogy a vásárhelyiek számára megkönnyítse a Szegedre történő munkába járást.
  • A koncepció szerint ugyanis reggel az utas lesétál a Hódmezővásárhely utcáin kanyargó villamos egyik megállójába, felszáll a járműre, ami ahelyett, hogy megállna a vasútállomás előtt, hogy Viszontlátásra, felcsörtet a nagyvasúti pályára, és 100 kilométerórás sebességgel elszáguld Rókusra, ahol újból villamosként folytatja útját a szegedi 1-es vonalon, egészen a Nagyállomásig.
  • Ezzel – bár a két város közötti menetidő aligha csökken – mivel egyik városban sem kell (feltétlenül) helyi közösségi közlekedést igénybe venni, az abszolút utazási idő mégis jócskán kevesebb lehet.
  • A kivitelezést már 2017-ben megkezdték, de elsőként ez főként a két város közötti vasútpályát érintette csak, most azonban már Szegeden is vannak kézzel fogható jeleni a vonalnak, hiszen azt már bekötötték a város villamoshálózatába.
  • A vonalra 8 darab, 202 főt szállítani tudó speciális vonatot szállít a svájci Stadler, melyek darabja 2,4 milliárd forint.
  • A projekt teljes költsége – beleértve a járműveket is – meghaladja a 71 milliárd forintot, melyet az EU és Magyarország közösen dob össze.
  • A tervek szerint a forgalom 2021-ben indulhat meg.
  • Megnéztük, hogy néz ki az idén év elejére elkészült szegedi szakasz a rókusi villamosvégállomás és vasútvonal között.

 

tram-train vasút megálló rókus
Fotó: Szűcs Dániel / Szegeder

 

tram-train vasút sín rókus2
Fotó: Szűcs Dániel / Szegeder

 

tram-train vasút sínek rókus
Fotó: Szűcs Dániel / Szegeder

 

 

tram-train vasút sín rókus átjáró
Fotó: Szűcs Dániel / Szegeder

 

tram-train vasút sín rókus épület
Fotó: Szűcs Dániel / Szegeder

 

tram-train vasút sín rókus3
Fotó: Szűcs Dániel / Szegeder