Újabb lépés a szegedi gyalogos-kerékpáros híd felé

A fővárosi székhelyű Speciálterv Építőmérnöki Kft. nyerte a kiírást, ők készíthetik el a Modern Városok Program keretein belül megvalósítani kívánt híd tanulmányi és megvalósíthatósági tanulmány.

A kedden megjelent közbeszerzési értesítőből kiderül, hogy összesen 7 cég adta be jelentkezését (UNITEF’83, FŐMTERV, UTIBER, UVARTERV, Perfektum Építész, UNIQUE-PLAN) a szegedi önkormányzat által novemberben kiírt közbeszerzésre, melyről elsőként a Szegeder számolt be. A nyertes a Speciálterv, ami többek között a Kőbánya-Kispest vasútállomás felújítása és a meghiúsulni látszó szentendrei bringás híd terveit is jegyzi, a szegedi terveket a becsült nettó 43 helyett ők 21 millió forintért fogják elkészíteni.

Feladatuk a hídra vonatkozó közlekedési vizsgálat, tanulmányterv és megvalósíthatósági tanulmány, valamint részletes környezeti hatásvizsgálat készítése. A tervezés első szakaszában el kell végezni a nyomvonal-változatok elemzését, és ki kell választani az optimális nyomvonalat, azaz hogy pontosan hol legyen a híd maga.

Illusztráció, látványterv egy londoni gyalogoshídra. Fotó: archdaily.com

Bár pletykák már vannak arról, hogy az Árvízi emlékmű és az odesszai Herke utca között húzódna, ez még nincs eldöntve véglegesen. A tervezés második szakaszában el kell végezni a szerkezeti kialakítások elemzését, a kiválasztott szerkezettel és az optimális nyomvonallal ki kell dolgozni az un. döntéselőkészítő-, és a megvalósíthatósági tanulmánytervet, valamint a környezeti hatásvizsgálatot.

Mint ismert, a hidat még 2017 januárjában, szegedi látogatása alkalmával ígérte meg Orbán Viktor kormányfő, amikor Botka Lászlóval tárgyalt a Modern Városok Program Szegedet érintő részleteiről. Ez az átkelő független a harmadik hídtól, habár ekkor arra is ígéret született.