Autópályázós buszjárat indul Makó és Szeged között

December 13-ától ütemes menetrendet vezetnek be Szeged és Makó között, így legritkább esetben is 30 percenként indul majd járat a két város között. Minden nap, egész nap.

Kihirdette a MÁV az új, 2021-es menetrendet, ami az ígéretek szerint mintegy harminc vasútvonalon hoz az utasok számára jól érzékelhető változást, több vonalon csúcsidőben az eddigieknél is több és gyorsabb vonat közlekedik a pálya- és járműfejlesztések eredményeként. A MÁV és a Volánbusz integrációja révén több térségben is összehangolt vasúti és buszos csatlakozások létesültek, melyek a közösségi közlekedési rendszer versenyképességét javítják.

Szeged térségében a legnagyobb változás, hogy

idén nincs semmi változás.

Legalábbis ami a vasútvonalakat érinti. Ezúttal nem babráltak a budapesti fővonallal, még mindig nem szűnik meg (hála az égnek!) az elsorvasztott újszegedi vasút, és a hódmezővásárhelyi sem kerül üzembe még februárig. Röszkéről sincs szó, de annak amúgy is 2022-es indulása van tervben.

Az egyetlen térségi változtatás a Szeged-Makó buszjáratot érinti: az új menetrend szerint minden nap minimum 30 percenként indulnak autóbuszok a két település között. Reggel Szeged, délután Makó irányába 30 percenként expresszjáratok közlekednek az M43-as autópályán, ezáltal csúcsidőben rövidül a menetidő a két település között. Deszk és Szeged között reggel Szeged felé 7-8, délután Deszk felé 15 percenként közlekednek a járatok. Makó és Deszk felől az összes, naponta közlekedő InterCity-vonathoz biztosítottá válik a csatlakozás. Több közvetlen autóbuszjárat indul Nagylak–Magyarcsanád–Apátfalva irányából is Szegedre.