Büfékocsival gurult be az első nonstop IC a szegedi állomásra

Fotók: Szűcs Dániel / Szegeder

December 15-e van, ami egy dolgot jelent: tegnap üzemzárással magunk mögött hagytuk a 2018/19-es vasúti menetrendet, és ma hajnalban elindultak az első vonatok a 2019/20-as szerint. Azaz mától járnak a Televonatok és mától van – hogy is fogalmazzak – szétcseszve az egész Budapest-Szeged vonal menetrendje. De azért jó dolgok is történtek ezzel a szétcseszéssel, például az, hogy a gyorsított, sehol meg nem álló InterCity-k ezentúl továbbítanak étkezőkocsikat is, ami nem kis előrelépés, belegondolva, hogy

sok-sok éve nem láttuk már a fakult vörös „Utasellátó” feliratot errefelé.

Illetve máshol sem nagyon, mivel a MÁV egy az egyben kiherélte anno ezt az ágazatot, mivel nem volt valami jövedelmező. Azóta azonban bármennyire is fura ezt hallani a mostani események után, de elindultak jó irányú folyamatok is, például az Utasellátó felélesztése.

A vonatról (ami egyébként időben érkezett) leszállókat is megkérdeztük, milyen utuk volt. Egy idős úr azt mondta, egyszer megálltak még Nagykőrös előtt, de csak egy percre körülbelül, majd hozzátette, szerinte sem volt valami jó ötlet a babrálás, hiába értek ide húsz perccel hamarabb. Egy fiatal hölgy pedig azt mondta, meglepte hogy ilyen hamar ér ide a vonat, a Nyugatiban még azt hitte valami nem stimmel.

Még egyszer tehát: ezentúl 2 pár Budapest és Szeged közlekedő InterCity-vonaton minden nap lesz étkezőkocsi, ahol lehet kapni hamburgert, sört, és hasonló alap trashkajákat. Még nyáron egy hosszabb cikkemben írtam erről, ezt itt lehet olvasni.

37 fokban vonatoztunk haza a Balatonról, és nem haltunk bele