Flirt motorvonatok is járnak majd Szegedre decembertől

Tegnap már írtunk a december 15-étől bevezetésre kerülő új vasúti menetrendről, mely ezúttal komoly változásokat tartalmaz a szegedi vonalra vonatkozóan. Az egyik nagy újdonság, amiről tegnap már részletesebben beszámoltunk, hogy naponta két pár InterCity-vonat megállás nélkül fog Budapest és Szeged között közlekedni, a jelenlegi 142 perces menetidőt ezzel 124 percesre rövidítve.

A másik újítás pedig az úgynevezett Televonat, melyet a MÁV egyenesen a telekocsik vetélytársának szán. Ez elsőre eléggé furán hangzik, de az mindenképpen dicséretes, hogy a vasúttársaság a jelen kor igényeit veszi figyelembe a menetrendek alakítása során, és talán kezd felébredni a 60-as évekből. A Televonat a MÁV megfogalmazása szerint „a többi InterCity vonatnál rövidebb menetidővel közlekedik, Kőbánya-Kispest és Szeged között csak Kecskeméten áll meg. A vonat csak vasárnapi közlekedési rend szerint közlekedik. Budapestről késő délelőtt (11:28-kor) indul Szegedre, visszaútban délután (14:12-kor) indul Szegedről Budapestre”.

Magyarul ez is egyfajta gyorsított InterCity, mint az a kettő pár, amiről az előbb már szó volt, csak ez megáll a két végállomáson túl Zuglóban, Kőbánya-Kispesten és Kecskeméten is. Ez a Televonat egyébként egy az egyben kiüti vasárnaponként a Szent Gellért InterCity-t, az ezentúl csak hétfőtől szombatig közlekedik, de ez teljesen érthető, így nem lesz párhuzamosság. Van azonban egy óriási örömhír is, melyet már a címben elárultam. Méghozzá az, hogy

„a Televonat modern Flirt motorvonattal közlekedik,

mely légkondicionálással, Wifi-vel, és konnektorokkal felszerelt jármű, így az utazás kényelmesen telik”. 2019. december 15-étől tehát végre Flirtök is járnak majd Szegedre, igaz hetente mindössze egy szerelvény.

A Televonatról érdemes még tudni, hogy csak televonat-jeggyel vehető igénybe, mely egy kedvezményes jegytípus. A jegy a hagyományos 50%-os jegynél olcsóbb, így a diákoknak, fiataloknak, és a teljesárú felnőtt utasoknak is megéri ezt a vonatot választani, viszont más kedvezmény (pl. diákkedvezmény, csoportos utazási kedvezmény, 26 év alatti fiatalok kedvezménye stb.), utazásra jogosító okmány (pl.: vasutas IC kártya, viszonylati IC kártya, START Klub kártyacsalád tagjai stb.) nem érvényes rá. Ez is arra utal tehát, hogy egyenesen a telekocsik vetélytársai szeretnének lenni, minél több utast visszacsábítva ezzel a vasútra.

Kinyitva fent a Televonat, alul pedig egy gyorsított IC.

A MÁV egyébként nem csak Szeged felé fejlesztette InterCity-szolgáltatásait. Zalaegerszeg felé eddig például egyáltalán nem jártak ilyen vonatok, mostantól napi 7 pár lesz, Pécs felé pedig két állomást kihagynak ezentúl az IC-k, így rövidítve a menetidőn. A többi változásról (szegediek nincsenek már) a társaság honlapján lehet tájékozódni.

 

Nyitókép: Flirt motorvonatokból álló szerelvény várakozik a Nyugati pályaudvaron. Fotó: MÁV-START