„Egy InterCity legyen valóban InterCity” – mondja a közlekedési államtitkár a szegedi vonatokról

Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkárral készített interjút a Magyar Nemzet, melyben beszélgettek az M0-ás körgyűrű befejezésének fontosságáról, de érintették a szegedi InterCity-k kérdését is egy M85-ös autópálya és egy komáromi Duna-híd között. Mosóczi szerint „egy InterCity legyen valóban InterCity, tartsa be, amit a nevében ígér”.

Mosóczi már első kérdésnek a szegedi nonstop IC-párokat kapta, melyre azt felelte, „új, magas színvonalú, a közúti összeköttetéssel versenyképes intercityk járnak Budapest és Szeged között”, majd egy kis történelemleckével folytatta: „a fővárosból a kilencvenes években indított expresszvonatok célja eredetileg az volt, hogy gyors, kényelmes, köztes megálló nélküli összeköttetés jöjjön létre a legnagyobb lélekszámú települések lakóinak, a kiemelt turisztikai célpontok látogatóinak. Ezt a helyzetet állítja vissza a MÁV-Start kísérleti jelleggel, elsőként a főváros és Szeged között. Szerintünk az InterCity legyen valóban intercity, tartsa be, amit a nevében ígér. Ezért indul két közvetlen vonatpár a reggeli és a délutáni csúcsidőszakban, főként az üzleti céllal utazóknak, egyetemi hallgatóknak megfelelő időpontokban. E járatok után néhány perccel a fővárosból Kecskemétig újonnan beállított vonatok közlekednek a rövidebb távra utazóknak”.

Az államtitkár emlékeztetett arra is, hogy ez csak egy féléves tesztidőszak, mely után kiértékelik a forgalmi adatokat, a jegyeladásokat, és ennek függvényében döntenek. Ha beválik, akár arról, hogy további vonalakon is hasonló megoldások szülessenek. A lehetséges célpontok között Pécset és az osztrák fővárost említette Mosóczi, bár hozzátette, hogy utóbbi esetében egy megálló még egy darabig biztosan lesz, Hegyeshalom, az országhatár.

A következő kérdés az volt, hogy az eddigi vonatok nem voltak-e megfelelőek, mire azt felelte, nem volt túlzottan jó, hogy aki eddig IC-jegyet váltott, annak is ugyanúgy végig kellett ülnie a gyorsvonat gyorsnak nem nevezhető útját, mind a kilenc megállással, majd arról beszélt, hogy mivel városközpontok között megy a vonat, így már az autózással is versenyképes lett.

Arra a kérdésre, hogy esetleg szét lett-e cseszve az egész vonal menetrendje (pontosan: „Az új, gyorsabb IC-vonatok miatt nem keletkezik zavar a korábbi ütemes menetrendben?”), azt felelte, tervezik a maradék egyvágányú vonalszakasz felújítását, illetve megemlítette, hogy Szeged és Szabadka között is fel lesz újítva a vonal. Ehhez azonban hozzátette, hogy erre mindössze azért van szükség, mert a Budapest-Belgrád vonal felújítása során erre fognak terelőútvonalon járni majd a vonatok.