Egy órával hosszabb lesz a menetidő vonattal Budapest és Szeged között

A Budapest–Cegléd–Szeged vonalon július 18-tól, azaz most vasárnaptól 29-ig 3 óra 22 perc lesz a menetidő, ugyanis Cegléd és Kiskunfélegyháza között valamennyi vonat helyett pótlóbuszok szállítják az utasokat pályakarbantartás miatt. És bár 29-e után Cegléd és Kiskunfélegyháza között már nem kell majd pótlóbuszra szállni, másnaptól, július 30-tól augusztus 5-ig Kecskemét és Kiskunfélegyháza között megint csak nem járnak a vonatok, úgyhogy ott megint buszozni kell. 🙂

A pótlóbuszok Ceglédi szállások megállóhelyet és Nagykőrös állomást nem érintik, Nagykőrösön a Szabadság téri buszmegállóban állnak meg. Katonatelep vasútállomást sem érintik a buszok, helyette a főúton a Veres Péter utcai buszmegállóban állnak meg.

A vágányzár ideje alatt a menetrend is módosul,

Budapest és Szeged között drámaian nő az eljutási idő, az utasoknak egy órával hosszabb menetidővel kell számolniuk.

A jelenlegi 2 óra 27 perces menetidő (most alapból 5 perccel több Budapest-környéki felújítások miatt) 3 óra 22 percre módosul. A Nyugati pályaudvar és Cegléd között változatlan a menetrend mindkét irányban, Szeged és Kiskunfélegyháza között azonban egy órával korábban közlekednek a Nyugati felé az InterCity-k, míg a másik irányban, Kiskunfélegyháza és Szeged között egy órával későbbi közlekedést vezetnek be a Szegedre tartó IC-vonatoknál.

A Szeged és Fonyód közötti Aranyhíd expresszvonat utasait is érinti az átszállás. Reggel Szegedről a vonat egy órával korábban, 6:57-kor indul; este visszafelé az alapmenetrendhez képest 55 perccel később érkezik meg.

A vonalon lesz ám munka bőven: Cegléd és Kiskunfélegyháza között több szakaszon és az állomásokon átfogó karbantartást végeznek; Cegléd és Nyársapát között hídszigetelést, vágányátépítést; Nagykőrösön váltócseréket; Katonatelep–Kecskemét között zúzottkő-pótlást, vágányszabályozást; Kecskeméten vasúti átjáró átépítést, váltószabályozást; Kecskemét–Városföld–Kiskunfélegyháza között megint csak zúzottkő-pótlást, vasúti átjárók karbantartását; Városföldön váltócseréket végeznek. A vonalszakaszon az öt átépítés miatt lezárt vasúti átjáró esetében kerülőutat biztosít a kivitelező.

A részletes menetrendről itt tájékozódhatnak. És senki ne feledje: lassú és kínkeserves, de még mindig a vasút a legjobb választás.