Összesen 358 észrevételt kapott a Magyar Közlekedési Klub és a Közlekedő Tömeg Egyesület arra a májusban indult egyeztetési kezdeményezésre, melyben a vasúthasználók véleményét kérték ki arról, hogy ők milyen változásokat szeretnének.
Egy tavasszal kiszivárgott tervezetre várták a véleményeket, melyeket a megfogalmazott igények alapján csoportosítottak és vonalanként röviden összefoglaltak, majd a két civil szervezet menetrendi javaslataival együtt továbbítottak az illetékeseknek: a közszolgáltatást megrendelő Innovációs és Technológiai Minisztériumnak (ITM), a menetrendek szerkesztésében részt vevő Közlekedéstudományi Intézetnek (KTI) és a vonatokat üzemeltető MÁV-Startnak.
A Közlekedő Tömeg összefoglalója szerint az utasok javaslataiból egyértelmű kép rajzolódik ki: nem értenek egyet az ITM bármiféle menetrendi bővítést a spórolás jegyében ellenző politikájával, helyette több éve, évtizede fennálló problémákra szeretnének megoldásokat látni.
Több mint két tucatnyian jelezték, hogy hiányolják a hajnali és a késő esti eljutási lehetőségeket, hiszen a megyeszékhelyek jelentős részére is 20 óra előtt elindul az utolsó vonat Budapestről, illetve onnan nem lehet reggel 8 óra előtt a fővárosba érni, és a jelenlegi tervek szerint ez jövőre sem változna. Munkavégzés esti műszakban vagy szórakozás – mindkét esetben létfontosságú, hogy ne az autóhasználat legyen az egyetlen mód a hazajutásra. Az utasok többek között a következő menetrendi bővítéseket kérték:
- a Budapestről Szegedre 20:53-kor, ellenkező irányba 20:45-kor induló InterCity ne csak pénteken és vasárnap, hanem egész héten közlekedjen, a Nyugati pályaudvarról 22:03-kor induló személyvonatot pedig hosszabbítsák meg Kecskeméttől Szegedig;
- Budapestről Sopronba 19:10 után 21:10-kor, az ellenkező irányba 18:21 után 20:21-kor is induljon InterCity;
- Budapestről Szombathelyre 20 óra után is közlekedjen legalább egy vonat;
- Pécsről Budapestre induljon olyan vonat, ami már reggel 8 óra előtt megérkezik, továbbá a vonalon mindkét irányban később közlekedjen az utolsó InterCity;
- a Budapestről 19:23-kor induló Cívis IC Nyíregyházáról közlekedjen tovább Záhonyig, a 20:23-kor induló Sóstó IC pedig közlekedjen minden nap;
- Békéscsabáról 20 óra után is induljon vonat Szolnok, Budapest felé.
Egy átlagos szerdai estén az alábbi időpontokban indulnak az utolsó vonatok Budapestről a legnagyobb magyar városokba:
- Debrecen: 22:34
- Szeged: 19:53
- Miskolc: 21:00
- Pécs: 19:45
- Győr: 23:20
Jól látszik tehát, hogy aki nem a nyugaton levő Győrbe, vagy a másik fővárosba Debrecenbe szeretne eljutni, annak este nyolckor taka van. A Közlekedő Tömeg szerint egy ilyen bővítés számos új utast, plusz bevételt is hozna a MÁV-Startnak, hiszen sokakat teljesen elriaszt a vasút használatától, hogy túl korán elmegy az utolsó vonat.
A többi javaslatot (nincs több Szegedet érintő) itt lehet elolvasni.