Február 22-től lehet ismét vonatozni Szeged és Hódmezővásárhely között

A tram-train beruházáshoz kapcsolódóan hamarosan befejeződik a vonatközlekedést érintő felújítás a Szeged és Hódmezővásárhely közötti pályaszakaszon, ezért február 22-től ismét teljes útvonalon közlekedhetnek a vonatok a Szeged­–Békéscsaba vonalon. Akkortól már nem kell pótlóbuszokra szállni Szeged és Hódmezővásárhely között – írja a MÁV közleményében.

Február 22-től Szeged és Békéscsaba között a teljes vonalon M41-es ”Csörgő” dízelmozdonyok közlekednek – az utasforgalom mértékétől függően – 2-3 kocsival. A vágányzár 2018 április elején kezdődött, ez tartott majd három évig, ami alatt pótlóbuszozás volt. A Szeged–Hódmezővásárhely–Békéscsaba vonalon a vonatok a közforgalmi menetrendben meghirdetettek szerint fognak közlekedni, a korábban már megszokott csatlakozási rendszer megtartásával Szegeden, Békéscsabán és Orosházán, valamint továbbra is Hódmezővásárhelyi Népkert állomáson biztosítanak átszállást Szentes felé.

Mi is sokszor beszámoltunk a tramtrain-szerelvények életútjáról, az első prototípust Szentesen adták át hivatalosan két hete. A próbafutás előreláthatólag a vonal megnyitásakor kezdődhet, párhuzamosan a békéscsabai vonatok visszatérésével. A gyártó Stadler tájékoztatása szerint várhatóan 2021 tavaszán megérkezik a következő két tram-train szerelvény is Szentesre, ez év nyaráig pedig további öt jármű szállítása is megtörténik. Hódmezővásárhely és Szeged között a tram-train mintegy 37 perces menetidővel közlekedik majd, így ez lesz a leggyorsabb eljutási mód, a teljes járműparkkal csúcsidőszakokban akár 15 percenként indíthatók lesznek a vasút-villamosok.

A nagyvasút-városi villamosvasút csatlakozásának kitérője Hódmezővásárhely-Népkertnél. Fotó: NIF Zrt.

A felújításról azt írják, hogy Szeged-Rókus és Hódmezővásárhelyi Népkert között 22 kilométeren fektettek le síneket, ahol a vasútüzem megkövetelte, ott második vágány is épült, ágyazat- és tereprendezési munkákat is végeztek, szabályozták a váltókat és a vágányokat, jelenleg pedig folyamatban van még a biztosítóberendezés kiépítésének befejező fázisa, vagyis a tesztelés, emiatt késett a nyitás. Ez a pályaszakasz 100 km/h-ás megengedett sebességre lesz alkalmas a szükséges hatósági eljárások lefolytatása után. Hódmezővásárhelyen új villamosvonalat építettek ki, öt megállóval, egy villamos végállomással Hódmezővásárhely nagyállomáson, valamint – a menetrend pontosabb tarthatósága érdekében – forgalmi kitérőkkel.

A kivitelezés részeként Hódmezővásárhelyen 94 autó számára P+R parkolót (Népkertnél és a nagyállomásnál) és 900 kerékpártárolót alakítottak ki, melynek egy része fedett. A tram-train útvonalán fekvő jelentősebb megállóhelyeken jegyértékesítő automatákat telepít a vasúttársaság, melyekből vasúti jegyek és bérletek, a Szegeden már megszokott SZKT-termékek, valamint a kifejezetten Szeged és Hódmezővásárhely közötti utazók számára kialakított tram-train termékek egyaránt elérhetők lesznek. Telepítésük várhatóan 2021 második negyedévében kezdődik, Szegeden és Hódmezővásárhelyen is 6 megállóban lesz automata.

 

Nyitókép: A Tisza-híd rámpája Algyőnél. Fotó: NIF Zrt.