Hétfőtől ismét változóban a Budapest–Szeged vasútvonal, a vonatok egy része korábban indul

Augusztus 30-án, hétfőn indul a 100a vonal Üllő és Monor közötti szakaszának pályafelújítása. A tervezetten október 30-ig tartó kivitelezési munkálatok miatt az elővárosi és a távolsági vonatok menetrendje jelentősen módosul a ceglédi, a debreceni, a szegedi és a lajosmizsei vonalakon. A beruházásnak köszönhetően ezen a szakaszon is megszüntethetők a sebességkorlátozások, a menetrend stabilabb és megbízhatóbb lesz, ígéri a vasúttársaság.

A Budapest–Cegléd–Szolnok (100a) vasútvonal felújítása 2020-ban kezdődött meg a Nyugati pályaudvar és Városligeti elágazás közötti szakasz átépítésével, majd 2021 tavaszán a Vecsés–Üllő szakasz felújítása valósult meg, most pedig, augusztus 30-tól október 30-ig, Üllő és Monor között dolgoznak a MÁV FKG szakemberei.

A két hónapos kivitelezési időszakban Üllő és Monor között felváltva dolgoznak a két vágányon, így az érintett állomások között egy vágánnyal kevesebb áll a vonatok rendelkezésére. Egyes vonatok eltérő megállási renddel közlekednek, valamint rész-, illetve teljes útvonalon kimaradnak.

A felújítással, a módosított menetrendekkel és az útátjáró lezárásokkal kapcsolatos információk a mav.hu/100a oldalon is elérhetőek. Minden érintett járatra rá lehet keresni a megújult Elvirában, továbbá az Android és iOS platformon is működő MÁV mobilalkalmazás menetrendi keresőjében is.

A szegedi InterCity-vonatok a Nyugati pályaudvarról 5 perccel korábban indulnak, Szegedről körülbelül 5 perccel később érkeznek meg a fővárosba. Az IC 700-as számú Kárász InterCity  vonat Szegedre 10 perccel korábban, 5:43-kor indul a Nyugati pályaudvarról. Ez az IC megáll Kőbánya alsón és Monoron is. Monoron átszállás biztosított a 6:28-kor Ceglédre induló 2812-es számú S50-es jelzésű személyvonatra. A szegedi vonal részletes menetrendi hirdetménye ide kattintva érhető el.

Az Üllő és Monor közötti 18 kilométer hosszú vágány átépítésén, váltócseréken és felsővezeték-karbantartási munkálatokon túl Monor, Vecsés-Kertekalja és Hosszúberek-Péteri hangos utastájékoztatási rendszerét újra cserélik, utóbbi megállóhelyen modern vizuális utastájékoztató rendszer fogja szolgálni az utasokat. Üllő és Monor állomásokon megújul a biztosítóberendezés, Üllőn átépítik a fővágányokat, a váltókat is kicserélik, megerősítik a felsővezeték-hálózatot. Monor állomáson a meglévő pályainfrastruktúrát újítják fel, és az útátjárót is átépítik. Az átjárók lezárását a minél kisebb akadályoztatás érdekében a vágányzári munkák ütemezéséhez igazították. Legalább egy átjárón folyamatosan biztosítva lesz a közúti és gyalogos átkelési lehetőség. Annak érdekében, hogy a kivitelezés minél rövidebb időt vegyen igénybe, hétköznap és hétvégén egyaránt 12 órás műszakokban lesz munkavégzés, jellemzően 7-19 óra között.