Idén miért nincs Aldi üzlet a SZIN-en?

Az, hogy 2019-ben megjelent az Aldi egy popup üzlettel a SZIN-en, az egyik legjobb dolog volt, ami fesztivállal történhetett. De tényleg, egészen emberi volt az egész, ahogyan a mindig jókedvű eladók együtt énekeltek és táncoltak a mindenféle szerek hatása alatt shoppingoló fiatalokkal. Akik meg nem költötték el a gatyájukat is, mert felfoghatatlanul olcsó volt minden – mármint egy fesztiválhoz képest, egyébként csak simán olcsó volt minden.

Mennyire? kakaós csiga 59 forintért, gyümölcsös jégkrém 69 forintért, száz darab eldobható papírtányér 1499 forintért. Mármint ezek nyilván alapanyagaikban sem prémium termékek, de ezt nem is várja el senki. Az üzletet bemutató cikkemben annak idején úgy fogalmaztam, hogy „az ember általában nem azért megy fesztiválozni, hogy spóroljon, de most úgy tűnik, hogy mégis fog, ugyanis eljött a Kánaán a pénztárcájukat féltőbbeknek is. Furcsa lehet ezt hallani, de az ALDI-nak köszönhetően lényegében pár ötvenforintosért jóllakunk a fesztiválon”.

Soha annyira nem szerettek még multinacionális céget, mint a partfürdőn az Aldit tavalyelőtt, és éppen ezért döbbentem le, amikor kedden este bejárásunkon megláttam az üzlet helyét, ahol bár Aldi van, de csak ilyen grill+chill sátor kombóval, rendes üzlettel nem. Megkérdeztem az alkalmazottakat, hogy mi a fene, mire azt mondták – és egyébként extra kedvesek voltak –, hogy forduljak az Aldi sajtóosztályához.

Fordultam is, illetve az Aldi sajtóosztálya keresett meg azzal, hogy ugyan hangsúlyozzam már ki jobban a cikkben, hogy amúgy az Aldi jelen van grillel, és ha már elindult a thread, rákérdeztem. Az Aldi sajtósa megköszönte a kérdést, majd megérkezett a politikusokat megszégyenítő sablonválasz. Ebből elsősorban megtudhattam, hogy az Aldi számára fontos, hogy minél szélesebb célközönséggel ismertesse meg sajátmárkás termékeinek magas minőségét és alacsony árait, és ezért is döntöttek úgy 2017-ben, hogy minél több zenei fesztiválon részt vesznek vagy popup üzlettel vagy grillterasszal, illetve egyes esetekben mindkettővel.

Mint írták, a pandémiás helyzet miatt a tavalyi évben nem vettek részt egyetlen fesztiválon sem, és ezen a ponton már vártam is, hogy jön a válasz magja, az értelem, a magyarázat, de sajnos nem jött. Annyit írtak még a mondat folytatásaként, hogy 2021-ben csak és kizárólag a Szegedi Ifjúsági Napokat tisztelik meg kitelepüléssel. „A vállalat nem szeretné elveszíteni a kapcsolatot a fiatalokkal, ezért is döntött a kitelepülés mellett olyan formában, ami leginkább a fesztiválozók igényeit szolgálja, így augusztus 25-től augusztus 28-ig ALDI Grill Zóna, ALDI Chill Zóna és szabadtéri gym várja a SZIN-en a látogatókat” – közölték.

Arra ki nem térve, hogy idén miért nincsenek kint. Én elsőként arra gondoltam, hogy talán a vendéglátósok lobbizták ki, hogy az erős konkurenciát jelentő üzletláncot ne engedje a fesztivál a területre, de aztán rájöttem, hogy a vendéglátósok véleményét jellemzően nemigen szokták figyelembe venni a szervezők – úgy általánosságban szólva, a SZIN-nél nem tudom mi a helyzet. Árulkodóbb, hogy – ahogyan az a válaszból kiderül – más fesztiválokra még ennyi sem jutott. Szóval ennyi, lehet, hogy már nem fér bele a költségvetésbe, lehet más okai vannak, mondjuk munkaerő, ezt már nem fogjuk megtudni.