Idén nincs több szabad rakpart

Bár eredetileg volt róla szó, hogy egész nyáron a gyalogosoké és a kerékpárosoké a Huszár Mátyás rakpart, az önkormányzat visszalépni látszik. A szeptemberig következő két hétvégén a rakpart már szabadon lesz autózható.

Előzmény, hogy Mihálik Edvin zöld városért felelős tanácsnok még június 17-én tartott sajtótájékoztatójában bejelentette, tesztidőszakot hirdetnek, amelyben megnézik, hogy milyen részvételi arány várható, ha egyszer csak autótlanítják a rakpartot. A politikus akkor azt mondta, hogy egy olyan közösségi és kulturális központ kialakítása a városvezetés célja, ami egyrészt növeli a rakpart turisztikai vonzerejét, másrészről a szegedieknek nyújt egy kikapcsolódási lehetőséget a Tisza partján.

Néhány héttel később a városüzemeltetési bizottság is megszavazta, átment a tervezet, majd július 11-12-én megtörtént az első hétvége. Ezen még nemigen voltak programok (néhány semmitérő sporteszközt leszámítva), emberek azonban már szivárogtak le a kánikula végeztével. A következőkön azonban már felvonultatták az önkormányzati cégek javát, hogy azok szervezzenek programokat. Ennek a döntésnek információink szerint nem minden cég vezetése örült, főleg ha azt nézzük, hogy pont ekkoriban intették ezen vállalatokat spórolásra és takarékosságra, hogy csökkenteni tudják költségvetésben a koronavírus-járvány miatt keletkezett hiányt.

Az utolsó hétvége, amin programokkal várták a szegedieket, az augusztus 15-16-i volt, amikor is színházi előadásokat és hasonló produkciókat mutattak be. Ezután azt hihettük, hogy ha üresen is, de marad még két szabad hétvégéje a rakpartnak. Mint azt megtudtuk, ez már biztosan nem így lesz. Bár Mihálik június közepi bejelentésében valóban augusztus legvégét emlegette végpontként, a rendelet már úgy ment át, hogy 17-étől egyetlen napon sem lesz lezárva. Ezt a döntést akkor azért hozták meg, mert akkori álláspont szerint még jó eséllyel lettek volna városi rendezvények például most a napokban augusztus 20-ához köthetően, és ezek nehezítették volna alapból a belvárosi közlekedést, szükségesnek látták tehát a rakparti egérút fenntartását.

Megkerestük mindezzel kapcsolatban Mihálik Edvint is, aki azt írta, bízik benne, hogy jövőre még jobb lehet a rakpart-lezárás, és hogy addig kiértékelik a tesztidőszakok, levonják a következtetéseket.

 

Nyitókép: Szűcs Dániel / Szegeder