Íme: ilyen lehet a harmadik híd, egyelőre vasút nélkül

Épp most posztolt arról Nemesi Pál, a Dél-alföldi Gazdaságfejlesztési Zóna kormánybiztosa Facebook-oldalán, hogy mennyire tárgyalnak a déli Tisza-híd, azaz a harmadik híd ügyében. Egy látványterv is megjelenik, ami szerint nem olyan lehet, mint a 2019-es kampányban bedobott verzió.

Itt éppenséggel már láthatunk sneak-peeket arról, hogy a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) milyennek álmodta meg a hidat a tanulmányban, ugyanis a kampányban közölt látványtervek mögött még nem volt semmi ilyesmi, kvázi egy blöff lehetett. A kép azért pixeles, mert ki lett nagyítva egy képmontázsból, de kivehető belőle a híd: ezek szerint kosárfüles ívhíd lehet a ferdekábeles helyett.

A mostani, készülő tanulmányról már írtunk március utolsó napján, ekkor a NIF is elmondta, hogy folyik ennek készítése. Elárulták: a tanulmány bírálati verziójának elkészítésére tervezetten 2021. április, a végleges változaté pedig előreláthatólag 2021. május végén kerülhet sor. Így lehet az, hogy itt már egy lehetséges látványterv előtt ülnek, épp bírálás alatt van.

Fotó: Nemesi Pál / Facebook

Nemesi posztjában továbbra is arról ír, hogy a szegedi harmadik hidat folyamatosan menedzselik: Az Innovációs és Technológiai Minisztérium és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kollégáival Budapesten folytatták a szegedi híd kiemelt projekt áttekintését és ismét egyeztettek több kérdésben. Megemlíti, hogy az egyik képen is látható Nagy Sándorral, Szeged városfejlesztési alpolgármesterével Szegeden is egyeztettek, és nagy örömére több kérdésben is egyetértettek, tehát halad a híd ügye.

A kormánybiztos még a Csongrád Megyei Kereskedelmi- és Iparkamara által online megrendezett szakmai napján úgy fogalmazott: a híd tervezése már folyik, a beruházás öt-hat éven belül elkészül. A NIF úgy számol, hogy idén szeptemberben elkezdődhet a tényleges tervezés, majd ez tervezetten 2023. októberében fejeződik be, így a hidat akár már 2024-ben elkezdhetik építeni.

Azonban egyelőre ott tartunk, hogy két ütemben épülne a híd: először csak a közúti része. Önmagában viszont a közúti rész nem támogatható felzárkóztatási forrásokból, csak a közúti-vasúti vegyes híd, éppen ezért döntött a város erről annak idején. A vasúti részt már megalapozzák ugyan most is, tehát az alépítményt nem kell utólag megépíteni, ennek ellenére ez még a távoli köd homályába vész. Pedig fontos lenne Szeged nemzetközi vasúti kapcsolatainak újraélesztéséhez.

Facebook

No Description