Még tegnap írtunk egy Lázár Jánossal készült interjúról, melyben számos dologról szó volt, egy igencsak fontosat azonban kifelejtettünk, méghozzá azt, hogy Lázár három kéréssel fordult Orbán Viktorhoz, melyek egyiket a szegedi vasútvonal felújítása:
„Azt kértem a miniszterelnöktől, és azt javasoltam a kormánynak, hogy sürgősen kezdjen hozzá a rendkívül rossz állapotban lévő Budapest – Szeged kötöttpályás vasúti vonal újjáépítéséhez. A cél, hogy Szeged belvárosa és Budapest belvárosa között maximum 1 óra 45 percre legyen a menetidő, és erre van is fogadókészség kormányzati oldalon.”
Többet a kormánybiztos erről nem mondott, az viszont igencsak érdekes, hogy 1 óra 45 percet emleget menetidőként, ami szintén nem túlzottan kecsegtető. Bár most 2 óra 22 perc kell ehhez a távhoz (vagy cirka 2 óra megállás nélkül), azért egy sokmilliárdos vasútfejlesztés után 2020-ban inkább bő egy órának kellene lennie egy ilyen útnak (200 kilométerórás sebességgel számolva), persze megállások nélkül. Azt nem tudni Lázár ezt az időt a jelenlegi megállásokkal számolta-e, de reméljük hogy igen.
A vasútvonal Szeged és Kiskunfélegyháza közötti kritikus szakaszának felújítása és kétvágányúsítása értesüléseink szerint egyébként is terítéken van a kormány asztalán, erről itt írunk részletesebben.