Már a szegedi villamoshálózaton is rendszeresen járkálnak ezentúl a tramtrain-szerelvények

A Promenad24.hu számolt be arról fotókkal illusztrálva, hogy a prototípusok kimozdultak a Szentes-Hódmezővásárhely-Szeged trolitelep szentháromságból, immár a szegedi villamoshálózaton csinálják a rendes próbafutásukat.

Immár a rendes villamosforgalom mellet tesztelik a tram-traint Szegeden, azaz az SZKT vonalán vizsgálják és tanulmányozzák a menetrend szerinti közlekedést. Mondhatni a rendes futópróba zajlik, emiatt sűrűbben találkozhatunk velük ezentúl. Azért attól még messze vagyunk, hogy teljesítsenek minden követelményt és megszerezzék a típusengedélyt, így az utasforgalom elindulásáról még nincsenek igazán konkrétumok. Lázár János és Kanda Imre főmérnök is tavaszi, azaz október végi indulásról beszél, ami ingyenes lenne ugyan, ám itt még csak órás követés lenne, nem végleges menetrenddel.

A MÁV nekünk még decemberi lehetséges indulást említett korábban, ami szintén ideiglenes menetrend lenne, egyelőre 6 szerelvénnyel. Kicsit politikai nyomást is lehet érezni ezeken a határidőkön, mivel nem megerősített információink szerint a tramtrain-szerelvényekkel sok a gond, nem áll úgy a próba, ahogy tervezték, így akár a jövőre indulás sem kizárt. Azonban nem mennénk bele mélyebben, mert minden képlékeny még, egyelőre a próbák sikerességétől függ az indulás.

Fotók: Promenad24

Az külön érdekes momentum, hogy Kanda Imre főmérnök a hódmezővásárhelyi Rádió7-nek adott interjújában már tényként beszél arról, hogy az utasszállítás elindulása pár hónapig ingyenes lesz – egyelőre még a menetrendet fogják hangolni az ideiglenes, órás követéssel –, mivel a Lázár János kormánybiztos által indított kérdőív pont erre (is) kérdez rá. Ez alapján erősödik a gyanú, hogy az online kitöltendő konzultáció csupán adathalász funkciót tölt be, ráadásul amikor én próbáltam kitölteni, szegedi lakcímet nem is engedett megadni.

Mindenesetre az már pozitív fejlemény, hogy végre városunkban is elkezdődtek a futópróbák, itt azért nem olyan különc látvány, mint Hódmezővásárhelyen. Az egyik, 003-as pályaszámú szerelvényt egyébként Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester is elcsípte, bár nem a zöld bringájáról, hanem a környezetszennyező autóból. Ami mostani hír, hogy a Szegedma.hu egyik olvasója szerint az ötödik tram-train is Magyarország felé tart, jelenleg Karlsruhe környékén járhat. Ami azért ironikus, mert ez a város a tram-train rendszerek ”hazája”.

Fotók: Promenad24

 

Nyitókép: Promenad24