Még Lázár János sem tudja, mikor indul el végre a tram-train

Egy ötvenháromnapos időintervallumot jelölt meg a hódmezővásárhely–makói térség országgyűlési képviselője, amikor arról beszélt a Rádió7-ben, hogy mikor indulhat el a tram-train üzeme. Egy ideig 2021 szeptembere volt a többedik megjelölt átadási dátum, most, bőven az iskolakezdésen túl azonban még mindig nem tudni, mikor jön a pontos kezdés.

Augusztusban arról írtunk, hogy ősz végén indulhat meg a forgalom a vonalon. Ezt Kanda Imre főmérnök nyilatkozta a vásárhelyi rádióadónak, miután hónapok óta próbáltuk már kideríteni, hogy pontosan mikor várható a tram-train elindulása.

Lázár csütörtökön volt a Rádió7 vendége, ahonnan késett egy kicsit, mert éppen aláírásokat gyűjtöttek, hogy „megtudjuk állítani Gyurcsány Ferencet és barátait”. A képviselő ezt követően a tram-train kérdésére vetette magát és elmondta, részükről már akár ma is járhatna, de vannak biztonsági szabályok, majd mielőtt még bárki észrevette volna, máris a Márki-Zay-féle bukott buszprogramot kritizálta, mondván, ott figyelmen kívül hagyták az emberek biztonságát.

„Ha túl vagyunk a hibátlan tesztüzemen, ez novemberre lehet meg, azt a célt tűztük ki, hogy valamikor november eleje és karácsony között el kell indulni” – részletezte Lázár, aki szerint ez a járműveken múlik, amelyek esetében „nagyon kevés” hiba lép csak fel a tesztelések során.

Kitért azon kritikákra is, hogy a vasútvillamos járműveit sokszor fogják összetörni, hiszen Hódmezővásárhelyen soha nem közlekedett még közúti vasút. „Én azért is tartom jó ötletnek az utas nélküli próbajáratot, mert a biciklisek, autósok és a teherforgalom megszokja, hogy jár a villamos” – fogalmazott erre vonatkozólag.

Lázár szerint kérdés még, hogy a két vásárhelyi vasútállomás között, a városban mennyi idő alatt teszi majd meg a tram-train az utat, mert ezen múlik majd a menetrend. Szerinte ez kilenc és fél percbe telik majd, amiből arra következtet, hogy a vásárhelyi Kossuth és a szegedi Széchenyi terek közötti út 33 és 38 perc között lesz valahol. Ez azt jelenti, hogy a teljes vonalon, azaz a két város fő vasútállomása között a menetidő 40 perc feletti lesz.