Több regionális vonalon áll vissza a menetrend, az újszegedi továbbra is feketelistás

Az ITM és a MÁV az ígéretéhez híven felülvizsgálja a regionális vonalakon – a járványhelyzet okozta utasszám jelentős csökkenése miatt – június 6-tól bevezetett menetrendeket – írja közleményében a Magyar Államvasutak. Tíz vasútvonalon már augusztus 1-jétől a korábbi, megszokott alapmenetrendet állítja vissza a vasúttársaság, de hosszú távon fejlesztéseket és akár két órás ütemes menetrendek bevezetését is tervezi számos regionális vonalán. A további regionális viszonylatokon még vizsgálják az utasforgalmat és a közlekedési rendet. 

A járványhelyzettel kapcsolatos veszélyhelyzeti intézkedések következtében a MÁV belföldi utasforgalma március és május között körülbelül 70 százalékkal maradt el a tavalyi év azonos időszakának teljesítményétől. A regionális járatok többségén még a tíz főt sem érte el az utasok száma átlagosan, ezért június 6-tól csökkentett vasúti menetrendet vezettek be 34 regionális vonalon és pótlóbuszokat állítottak forgalomba. Azóta a vasúttársaság folyamatosan figyelemmel kísérte a megmaradt vonatok és a pótlóbuszok utasforgalmát, és ígéretének megfelelően a megrendelővel közösen felülvizsgálta a menetrendet.

A MÁV az Innovációs és Technológiai Minisztériummal történt egyeztetést követően a

  1. Zalaegerszeg–Bajánsenye–Őrihódos (25-ös számú),
  2. Nagyatád–Somogyszob (38-as),
  3. Gyékényes–Barcs–Szentlőrinc (60-as),
  4. Vác–Nagyoroszi–Balassagyarmat (75-ös),
  5. Balassagyarmat–Ipolytarnóc (78-as),
  6. Kál-Kápolna–Kisújszállás (102-es),
  7. Karcag–Tiszafüred (103-as),
  8. Debrecen–Tiszalök (109-es),
  9. Mezőtúr–Szarvas–Mezőhegyes (125-ös),
  10. Kecskemét–Lakitelek–Szolnok (145-ös számú)

vonalakon állítja vissza az alapmenetrendet augusztus 1-jétől. A tíz vonalban azonban egyetlen Csongrd-Csanád megyei sem szerepel, így a Mezőhegyes-Újszeged, a Szentes-Orosháza, illetve a Szentes-Hódmezővásárhely viszonylatokban továbbra is a gyérített menetrend lesz érvényben.

Több regionális vonalon az utazási igényekhez igazodva módosítják a pótlóbuszok közlekedési rendjét augusztus 1-jétől, illetve a Villány–Mohács vonal melletti Nagynyárád esetében pedig július 18-tól.

 

Nyitókép: egy forgalmi szolgálattevő útnak indít egy szerelvényt a makói vasútállomáson. A MÁV ekkor, 2012 áprilisában a Mezőhegyes-Újszeged vonalon napi 12 járatot szüntetett meg. Fotó: Rosta Tibor / MTI