Belső vizsgálatot indít a MÁV, hogy kiderüljön, miért volt káosz vasárnap a Nyugati pályaudvaron

A Nyugati pályaudvaron a szombaton befejezett egyhónapos karbantartást követően, vasárnap hajnal óta több váltóállítási, biztosítóberendezési hiba nehezíti a forgalomszervezést. Olyannyira, hogy eredetileg vasárnaptól már a szegedi vonatok is a Nyugatiból indultak és érkeztek volna, de végül vasárnap reggel bejelentették, hogy ezt mégsem tudják elintézni, és a lajosmizsei vonatokkal együtt el lettünk terelve mi is (mármint a szegedi vonatok). Aztán vasárnap este már néhány vonat a Nyugatiba érkezett, ami miatt szintén volt elégedetlenség, hiszen reggel a sajtó még azt írta, hogy egész nap Kelenföldre mennek a szegedi InterCity-k. Hiába voltak ezen intézkedések, a hét legkevésbé forgalmasabb napján így is meglehetős zűrzavar volt a pályaudvaron, 10—30 perces késésekkel jártak a szerelvények.

A MÁV szerint ilyen helyzetekben is az utasok biztonsága a legfontosabb, ezért az ország egyik legforgalmasabb pályaudvarán még hétfőn is csökkentett kapacitással tartják fenn a közlekedést, nem tudják fogadni és indítani az összes a vonatot. A vasúttársaság számára az elvárt előnyök mellett vállalhatatlan következményekkel is járt a karbantartás, írják hétfő délutáni közleményükben. A MÁV elnök-vezérigazgatója, Homolya Róbert azonnal belső vizsgálatot rendelt el a történtek okainak tisztázása érdekében. A vasúttársaság a Nyugati pályaudvart érintő vonalakon utazók elnézését kéri az átmeneti forgalmi fennakadások, késések és kényelmetlenségek miatt. A MÁV a menetrend szerinti közlekedés mielőbbi visszaállítására törekszik, az utasok a vasúttársaság honlapján, a Mávinform Facebook-oldalán és a MÁV applikáció segítségével találhatnak folyamatosan frissülő tájékoztatást a közlekedési változásokról.