Videóra vették a tram-train első koccanását Hódmezővásárhelyen

A képet egy tram-trainnel foglalkozó civil csoportban osztották meg, amint egy szürke autó áll a szerelvény előtt, a hódmezővásárhelyi Ady Endre úton tegnap este. Ez viszont csalóka, mert a kommentek szerint egy másik, fekete autó koccant vele még a körforgalomban, személyi sérülés nem volt, csak karcolások lettek az autón. A képen látható szürke Toyota utólag állt oda, mint karbantartó kocsi, amiből kiszálltak és szemügyre vették a keletkező sérülést. Ez logikus is, hiszen elég abszurd lenne, ha az a balra bekanyarodni kívánó autó nem látta volna a szemét elvakító magasságban lévő fényszóróval, szemből, valószínűleg nagy robajjal közeledő tramtrain-szerelvényt.

Mindenesetre egy nagyobb mezővárosban eléggé szokatlan volt eddig a városi kötöttpályás jármű, vagy villamos, így váratóan nem ez volt az utolsó eset. Még a dupla, villamosos átvezetésű körforgalommal rendelkező Szegeden is gyakoriak az ilyen jellegű koccanások, pedig itt azért jó pár éve vannak villamosvonalak. A menetrendszerűséget viszont igencsak fel tudja borítani egy ilyen eset, mint ahogy egy kommentelő fogalmazott, „20 percenként fog járni a szerelvény – Fogd meg a söröm”!

Azonban a rendszer a megállókkal mind Szegeden, mind Hódmezővásárhelyen úgy van tervezve – Szeged Plaza hurok és külön megálló Népkertnél –, hogy ha például az egyik városban felborul a történet, a maradék szerelvények attól még ugyanúgy tudják tartani a menetrendet például a nagyvasúti részen a két város közöt, mivel a főbb megállóknál ”szétválasztható” a közlekedés, legfeljebb egy részen pótlóbuszok lesznek.

A rendőrség hivatalos tájékoztatása szerint a koccanás 19:55-kor történt, mely során személyi sérülés nem történt. A körforgalomba érkező személyautó jobb elejével a tram-train bal oldalának ütközött (koccant). A baleset az elsőbbségi szabály be nem tartása miatt következett be.

Fotó: Fekete Attila

Mint korábban írtuk, megkapták a vasúthatósági engedélyt a tram-train járművek, így végül megkezdődhet a végső futópróba. A tram-train szerelvényeknek ennek keretében összesen 50 ezer kilométert kell megtenni, utána utasokat is szállíthatnak. Ennek első állomása Hódmezővásárhely, ahol jelenleg kettő szerelvény is próbázik:  „A Vásárhely 1-es eddig 1650 kilométert tett meg. Kiértékeltük a próbajárat eredményeit: eddig minden rendben! Holnaptól már két szerelvény is járja a vásárhelyi utcákat!” – közölte Lázár János posztjában.

Frissítés (11:17): A „HMVHLY CAR LIFE” nevű Facebook-csoportban egy videót is közzétettek az esetről, ezen pont látszik, hogy egy szintén szürke autó későn fogta fel az egyébként lassan közlekedő tramtrain-szerelvényt, majd jókorát fékez, de a koccanást így sem sikerült megúszni:

Log In or Sign Up to View

See posts, photos and more on Facebook.