Ha egyszer elkészül a vasút, Szentmihályon is megáll majd

A környék vasútfejlesztései nem arról híresek, hogy a nem sűrűn lakott városrészek vagy falvak új megállóhelyet kapnának, elég csak a vásárhelyi Kishomok városrészre gondolni, ahol a lakók szerették volna, ha megáll a tram-train, de mégsem fog. Szentmihályteleken azonban más a helyzet.

A Magyar Hírlapban jelent meg még hétfőn egy cikk, mely egyszerre foglalkozik a déli és a nyugati országrészekben várható vasútfejlesztésekkel, így a Szeged – Szabadka – Baja vasútvonallal is.

A lap felidézi Lázár Jánost, aki még a hónap elején tartott beszédében fogalmazta meg, hogy legkésőbb 2022-ig elkészül a tervezett vonal 39-es Szeged – Szabadka szakasza, ahol (ellenben a Szabadka – Baja résszel) elég csak felújítani, építeni nem kell a vasutat.

„Mi a Dél-Alföldön 100 éve az ország közepe voltunk, most az ország széle, és rengeteg ambíció van bennünk arra, hogy újra a központban legyünk” – mondta két hete Lázár. Csakhogy mint a Magyar Hírlap írja, a 2022 nem csak egy hasraütés, hogy akkorra jó lesz nagyjából, hanem akkorra el is kell készülnie, ugyanis a 2014-ben készült engedélyezési tervek 2022. július 26-ig érvényesek, utána újból kellene kezdeni az egészet, ami azért nem opció, mert a Budapest – Kelebia-vonal felújításakor ez az egyetlen kerülőút vasúton Szerbia felé.

Ez azt jelenti, hogy a Budapest és Belgrád közötti vasútvonal ha végül nem is Szegeden keresztül épül meg, ennek köszönhetően mégis kap valamit Szeged, egészen pontosan egy épkézláb összeköttetést a legközelebbi nagyvárossal, Szabadkával. Jelenleg ugyanis nem jár a vasút, autóval pedig van, hogy akár fél nap is átjutni a határon.

További érdekesség még, hogy a végtelenségig hangulatos Röszke vasútállomáson új vágányok és magasperonok épülnek, és visszaépítik Szeged-Szentmihályon is a megállóhelyet, ami eredetileg is létezett, de valamikor az idők folyamán megszüntették.

 

Nyitókép: Szentmihálytelek megállóhely hűlt helye. Fotó: Google Maps