Kamuzta a MÁV, hogy modern vagonokkal jár majd a Szeged–Balaton expressz

Még a múlt héten írtuk meg, hogy június 15-ével idén már vadonatúj, magyar gyártású IC+ kocsikkal vonatozhatunk a Balatonra Szegedről. Ezt a MÁV írta egy közleményében, egészen pontosan így fogalmazva:

„Az Aranypart és az Aranyhíd expresszvonatok szintén nagy befogadóképességű kerékpárszállító és IC+ kocsival kiegészülve teremtenek összeköttetést naponta a déli parttal Fonyódig, az előbbi Nyíregyháza, Debrecen, az utóbbi Szeged felől.”

Ez azt jelenttette volna, hogy most először Szegedre is járnak majd a MÁV új, korszerű IC+ kocsijai. Csakhogy cikkünk megjelenése után egy olvasónk rögvest jelezte, hogy nem lesznek IC+ kocsik a vonatban, és hogy ő látott is már aznap ilyen szerelvényt, az említett kocsik nélkül.

Azért is lett volna különleges mindez, mert az IC+ a MÁV jelenlegi legkorszerűbb kocsitípusa, belülről például így néz ki:

Fotó: MÁV

A MÁV honlapján jelenleg elérhető egy dokumentum, mely a főbb magyarországi vasútállomásokról induló vonatok kocsiösszeállítását mutatja 2021. június 19-től. Ebben látható, hogy az Aranyhíd expresszt a következő típusú kocsikkal adják ki:

Ezek a szegediek számára is ismert típusok, bár megértem, ha ezek alapján senkinek nem ugrik be egyik sem. Az első egy másodosztályú kerékpárszállító kocsi, tehát viszonylag irreleváns; a második az ún. „fülkés” gyorsvonati kocsi, másodosztály, a magyar osztálykirándulások kihagyhatatlan eleme, amilyenek a Szeged–Budapest InterCity-kben is járnak; a harmadik pedig egy szintén másodosztályú, hagyományos régebbi fajta InterCity-kocsi, ami szintén jár Szegedre IC-ben.

Megkérdeztük több, a vasútra rálátó forrásunkat is, akik mind azt mondták, hogy a szerelvényben nincs és nem is lesz IC+ kocsi. „Kíváncsi leszek rá, hogy mit mondanak. Csak nem értem, hogy akkor miért reklámozzák, ha nem is igaz. Van olyan aki csak ez miatt akart vele utazni, hát az most megszívta rendesen” – írta egyikük. Kerestük még a hétvégén levélben a MÁV-ot is, de azóta sem válaszoltak.