Közel 3 hetet késtek tavaly a szegedi vonatok

És ez még nem a legrosszabb Magyarországon, a legtöbbet a debreceni vonatok késtek.

Közérdekű adatigényléssel fordult az Index a MÁV-hoz, amiben arra voltak kíváncsiak, hogy összesen, percben mennyit késtek a vonatok 2018-ban Magyarországon. A MÁV válaszából kiderült, hogy tavaly jóval többet késtek a személyszállító vonatok, mint 2017-ben.

 

Minden vasúti szerelvényt, ami utasokat szállított, figyelembe véve tavaly 2 120 970 percet késtek, ami valamivel több, mint 4 évnek felel meg.

Ha a késést az összes járatra kivetítjük, akkor már nem olyan vészes, átlagosan egy vonat 2018-ban mindössze 2 percet késett. Bár valamelyest torzít a képen, hogy a MÁV egy olyan rendszer (UIC) alapján számolja ki a késést, amiben az 5 perc 59 másodperc alatti késések még nem számítanak.

2017-ben még 3,5 év volt az összes késés az országos vasút hálózaton. A rosszabb eredményre az indoklás az, hogy a több késés nem amiatt van, mert romlana a szolgáltatás, hanem azért, mert a Budapest – Pécs, a Budapest – Miskolc, illetve a Budapest – Debrecen vonalakon jelentős pályarekonstrukciós munkálatok zajlanak, és ezek miatt rengetegszer kellett korlátozni a forgalmat (például két vágányból csak egyet tudtak használni), de egyes vonalak esetében konkrétan el is terelték a vonatokat más irányokba.

máv vasút vonat szeged állomás 2018 júl 28 f tiszai szabolcs
Budapestről érkező InterCity vonat Szeged állomás bejáratánál 2018. július 28-án. Fotó: Tiszai Szabolcs

Kiderült még, hogy tavaly az országos vasút hálózaton összesen 1 031 081 személyszállító vonat közlekedett, mely 87%-a menetrend szerint érkezett meg a célállomására.

A MÁV megjegyezte, hogy a késések adatai nem azt jelentik, hogy az utasok ténylegesen ennyi időt vesztettek volna, hiszen az esetetek egy részében pótlóbusszal már azelőtt célba értek, hogy a késő szerelvény egyáltalán el tudott volna indulni mondjuk egy baleset helyszínéről.

Több vonalon, például a nemrég felújításon átesett Budapest – Győr viszonylaton javultak az idők, de ez mondható el egyébként a szegedi fővonalról is.

A Budapest – Szeged vasútvonalon az összes késés tavaly 28 107 perc volt, ami 19 és fél napnak, tehát közel három hétnek felel meg.

Ez az adat egyébként 8,5%-kal kevesebb a 2017-es 30 738-hoz képest, a szegedi vonalon tehát javultak a mutatók.

a2a26019acc5779f1d308e3caf1d075b

e0340ffe55bf45229170a91df00aedb7
Fotó: Index

 

Nyitókép: Lajtos Ferenc