Mészáros Lőrinc veje építheti a tram-train remízét

Vagy fűtőházát, ki tudja egy vasútvillamosnak épp melyik van. A lényeg, hogy Mészáros Lőrinc vejének, Homlok Zsoltnak a cége, a Homlok Építő Zrt. végezheti majd a szerelőcsarnok megépítését 3,27 milliárd forintból.

A csarnok Szeged-Rendezőn lesz majd, azt még nem tudni mikorra készülhet el pontosan, de a tervek szerint a vonalat már 2021-ben be tervezik üzemelni. Az uniós közbeszerzési értesítő szerint 2876 négyzetméteres lesz a komplexum, mely három főbb részből áll majd:

  • lesz egy nagy belmagasságú, teljes hosszán daruzott, két javítóvágányos karbantartó csarnok, egy teljes hosszában középaknás vasbeton aknafalon levő, 80 vonalméter hosszúságú emelővágánnyal, és egy teljes hosszában közép- és oldalaknás kialakítású, acél oszlopokon levő felépítményű, 80 vonalméter hosszúságú javítóvágánnyal, illetve 1 darab tetőpódium,
  • egy szintén nagy belmagasságú esztergacsarnok középaknás kialakítással, a karbantartócsarnok felé eső oldalán kétszintes kiszolgáló épületrésszel,
  • illetve a karbantartó csarnok északi oldalfalához csatlakozó, földszintes kialakítású, kiszolgáló (segédműhelyek, tárolók) épületrész.
Mészáros Lőrinc veje építheti a tram-train remízét
Algyő vasútállomásának építése 2019. május 14-én. Fotó: Máthé Zoltán / MTI

 

A tenderen indult még egyébként az EB Hungary Invest Kft., A TTDExpert Zrt., illetve a nemrég szegedi polgármesternek is beajánlott Nemesi Pál cége, a Ferroép Zrt. Ők hárman konzorciumként jelentkeztek, a harmadik jelentkező a Vitruvius Építő Kft. volt.

A tram-trainről nemrég még azért volt szó, mert a korábban már lefektetett, használt síneket fel kellett szedni, hogy azok helyére mégis újak kerüljenek.