Nagy Sándor szerint jó dolog, hogy az elektromos autóknak is fizetniük kell Szegeden a parkolásért

Még 2016-ban ment nagyot az a hír, hogy a legtöbb hazai közép- és nagyvárossal ellentétben Szegeden nem lesz ingyenes a parkolás a zöld rendszámos autók számára. A helyi lapokon túl még külön villanyautókra szakosodott portálok is komolyan kritizáltak. A város vezetése pedig ahogyan akkor is, most is jó ötletnek tartja ezt, azzal az indokkal, hogy így is valamivel kevésbé vonzóbb az autózás a városban.

A város álláspontja Nagy Sándor által lett kifejtve, ő akkor azt mondta, ezek az autók pont ugyanannyi helyet foglalnak el, mint a levegőt helyben szennyező társaik, ezért nem indokolt a kedvezmény rájuk nézve, hiába lehet elektromos autókkal ingyen parkolni közel félszáz másik magyar városban.

Ma azonban újabb cikk jelent meg az ügyben, ezúttal a város hírportálján, a szeged.hu-n, amiben Nagy azt fejtegeti, azért jó a szegedi rendszer, mert alapvetően akarnak kevesebb autót a Belvárosban látni. „Azért van a parkolási díj, hogy ösztönözze az autósokat a rövid ideig tartó helyhasználatra. Ha a zöld rendszámos autók ingyen parkolnának, akkor akár napokra is elfoglalnák a parkolóhelyeket” – mondta a lapnak az alpolgármester.

Fotó: Marjai Sándor / MTI

Sokan azonban úgy látják, nem lehet Szegedre azt mondani, hogy a legzöldebb magyar város, amikor Győrben, Debrecenben, Pécsen, Miskolcon, de még Budapesten is ingyenes a kibocsátásmentes autók parkolása, itt pedig nem az.

Nagy Sándor reagált erre is, elmondása szerint pont, hogy Szeged csinálja jól. Szerinte „a város úgy tudja a parkolást szabályozni, hogy pénzt kér érte. Így csak addig foglalják a helyet a járművek a belvárosban, amíg szükséges”. Arra is kitért, hogy a szegedieket alapvetően kétfelé lehet osztani: vannak, akik parkolni és közlekedni szeretnének a belvárosi területeken, és vannak, akik egy autómentes, zöld helyre vágynak. Azt pedig beláthatjuk, hogy pár elektromos autó parkolása ebben a kérdésben annyit nem nyom.

Az önkormányzat egyébként anno még 2017-re ígérte azt, hogy a Feketesas utcában 4, a megyei főügyészségnél a Stefánián 6, a Rákóczi téren pedig 12 elektromosautó-töltőt alakítanak ki. Úgy tűnik, ezek elmaradtak egyelőre.