Nem járnak többé korszerű Flirt-motorvonatok Szegedre, de jöttek “új” buszok

Keddi közlekedési híreinket hallják.

Leállítja a 2019. decemberi menetrendváltással bevezetett szegedi televonatokat a MÁV június 19-ével. Ez egy a vasúttársaság honlapján megjelent módosító dokumentumból derül ki, amelyben szó szerint azt írják, hogy a 140-es számú vasútvonalon „a 738 sz. TELEVONAT” és „a 1733 sz. TELEVONAT nem közlekedik”.

A televonat egy viszonylag új, a telekocsikkal versenyző MÁV-szolgáltatás; egy gyorsjárat, ami vasárnap járt Szeged és Budapest között, illetve jár más városokba is. A televonatra külön jegyet lehetett váltani, ami máshol nem volt érvényes és fordítva: az 50 százalékos jegynél is olcsóbb, így a diákoknak, fiataloknak és a felnőtt utasoknak is megérhette a MÁV akkori tervei szerint. Szegeden ez azért volt különlegesség, mert a vasúttársaság egyik legkorszerűbb motorvonatával, Stadler Flirtökkel adták ki a járatot.

Ilyen volt az első, amikor Szegedre jött:

Log into Facebook

Log into Facebook to start sharing and connecting with your friends, family, and people you know.

A másik változás a vasútnál, hogy a Szeged és Békéscsaba közötti vonalon az Orosházáig közlekedő 7748 sz. vonat a nyári menetrendi időszakban, augusztus 29-ig később közlekedik: Szegedről 22:21 helyett 22:32-kor indul.

A harmadik hír, hogy megkezdték szolgálatukat Szegeden az első Solaris-autóbuszok. A lengyel buszgyártó járműveit azért küldte a városba a Volánbusz, mert az önkormányzattal kötött szerződésük értelmében már csak alacsonypadlós buszok járhatnak Szegeden. Ennek eredménye, hogy kivonták a forgalomból a sokak által szeretett, utolsó szegedi Ikarusokat, és jöttek a helyükre a Solaris-ok. Egy a város közlekedésével foglalkozó Instagram-oldalon azt írják, hogy „műszakilag kifejezetten rossz állapotban vannak”. Az első buszról ide kattintva nézhetők képek.

 

Nyitókép: MÁV