Parlamentig jutott a szegedi InterCity-k ügye

Mint ismert, néhány InterCity sehol sem áll majd meg Budapest és Szeged között (18 perccel lesz gyorsabb így), ez viszont azt hozza majd magával, hogy a többinek jócskán (11-12 perc) megnövekszik a menetideje. Már petíció is íródott ez ellen (amit eddig több mint 3 ezren szignóztak), most pedig Szabó Sándor országgyűlési képviselő is felszólalt az Országgyűlésben, a címzett a változtatásért felelős Innovációs és Technológiai Minisztérium.

Szabó azt kérdezte, felülvizsgálják-e a tervezetet a nagy lakossági felháborodás miatt, és úgy általában végre felújítanák-e végre a szegedi vasútvonalat. A választ nem Palkovics Lászlótól, hanem Schanda Tamás Jánostól kapta meg. Schanda először megjegyezte, hogy mióta ellenzékben van az MSZP, azóta mennyire aggódnak a vasútért (utalva ezzel például a 2007-es vonalbezárásokra), szavaival élve a 2010 előtti kormány mindent elkövetett a vasút tudatos felszámolásáért. Schanda ezután felolvasta az ekkor szokásos gépszöveget, miszerint „a kormány számára kiemelten fontos a megyei jogú városok vasúti elérhetőségének javítása”, ezt azzal támasztva alá, hogy december 15-től új InterCity-járatok is indulnak, és sok helyen lesz gyorsabb a közlekedés. Lényegi választ egyébként nem adott.

MSZP | Szabó Sándor – A fenntartható közlekedés fejlesztéséről

Szabó Sándor kérdése a Parlamentben – A fenntartható közlekedés fejlesztése, valamint az ütemes és rövidebb menetidő érdekében felülvizsgálják-e a Budapest-Szeged vonalon tervezett jövő évi vasúti menetrendi módosításokat? ” címmel.