2020-ban idénre, idén 2022-re ígéri a MÁV az IC+ kocsikat Szegedre

Múlt szombaton írtuk meg, hogy június 15-ével a vasúttársaság ígéretei szerint vadonatúj, magyar gyártású IC+ kocsikkal vonatozhatunk a Balatonra Szegedről, meg vissza. Konkrétan a cikkünk címe is erre volt kihegyezve. A MÁV aznapi közleményében ezt egészen pontosan a következőképp fogalmazta meg:

„Az Aranypart és az Aranyhíd expresszvonatok szintén nagy befogadóképességű kerékpárszállító és IC+ kocsival kiegészülve teremtenek összeköttetést naponta a déli parttal Fonyódig, az előbbi Nyíregyháza, Debrecen, az utóbbi Szeged felől.” A bibi mindössze az, hogy cikkünk megjelenése után egy olvasónk azonnal írt egy üzenetet nekünk, hogy nem lesznek IC+ kocsik a vonatban, és hogy ő látott is már aznap ilyen szerelvényt, az említett kocsik nélkül.

Csütörtökön ezt meg is írtuk, a hír az országos sajtóba többszörösen is eljutott. Tegnapi cikkünket azonban úgy kellett zárnunk, hogy a MÁV megkeresésünkre négy munkanap alatt sem válaszolt, amiből arra következtettünk, hogy nem is fognak, mivel általában egy-két napon belül mindig megérkezik válaszuk.

Bemutatták a MÁV saját gyártású InterCity kocsijait
Ilyen egy másodosztályú IC+ kocsi belülről. Fotó: MÁV

Aztán pénteken valószínűleg már őket is frusztrálta, hogy a 444 címlapján is erről lehet már olvasni, úgyhogy délután válaszoltak. Leírták azt, ami a közleményben is volt, csak egy pöppet átfogalmazva:

„Az Aranypart expresszvonat nagy befogadóképességű kerékpárszállító és IC+ kocsival kiegészülve teremt összeköttetést naponta a déli parttal Fonyódig Nyíregyháza és Debrecen felől, az Aranyhíd expresszvonatok pedig szintén nagy befogadóképességű kerékpárszállító és IC kocsival közlekedik naponta Fonyódig Szeged felől.”

A különbség mindössze annyi, hogy itt már Szegedre nem ígérik az IC+ szolgáltatást. Időközben az eredeti közleményben is átírták ezt a részt. A MÁV pénteki válaszában arra is ígéretet tett, hogy „Szeged felé várhatóan 2022-ben indul meg az IC+ kocsi szolgáltatás”.

Ez igen szép, hiszen 2021 van, azaz már csak legfeljebb ötszázötvenet kell aludni ezen lépésig, de itt is van egy kis bibi. Méghozzá az, hogy 2020 februárjában már írtunk arról, hogy a MÁV mikorra tervezi ezt a kocsiosztályt az elfeledett délkeletre is járatni. Akkor azt ígérték, hogy egy hetvendarabos széria 2021 nyarán áll majd forgalomba, és ezek a kocsik Debrecen, Nyíregyháza, Miskolc, Szeged és Pécs felé fognak közlekedni. Ez ugye nem történt meg, de sebaj, majd 2022-ben.