A MÁV meggondolta magát, mégsem használt sínekből lesz a tram-train

  • Nagyban folyik a Szeged és Hódmezővásárhely között épülő tram-train kivitelezése.
  • A két város közötti utolsó vonat még tavaly április 3-án ment el, a vágányzár a tervek szerint bő egy évig tartott volna idén április 25-ig, vonatok azonban még mindig nem járnak.
  • A MÁV időközben közleményt adott ki arról, hogy április 26-tól módosított menetrend és vágányzár lesz érvényben az érintett szakaszon.
  • Megkerestük a vasúttársaságot, hogy akkor mi is történik pontosan.

Az eredeti terv tehát az volt, hogy 2018 áprilisában felszedik a síneket a két város között, majd új ágyazatot, arra pedig vágányokat fektetnek. Erre 275 munkanap állt a kivitelező Swietelsky Vasúttechnika Kft. részére, a munkálatok azonban nem készültek el.

Hideg András, a MÁV kommunikációs igazgatója kérdésünkre elárulta, hogy az Algyő és Hódmezővásárhely közötti szakasz (beleértve a Tisza-hidat is) már tavaly elkészült, az Algyő és Szeged közötti részen azonban a vasúttársaság megváltoztatta a terveket. Az eredeti elképzelés szerint ugyanis használt síneken futottak volna a szerelvények, most mégis úgy tűnik, újak lesznek.

„A MÁV Zrt., mint leendő üzemeltető szakmai álláspontjára is tekintettel meghozott szakpolitikai döntés értelmében ezen a szakaszon a kivitelezés eltérő, az eredeti tervhez képest magasabb műszaki tartalommal, felújított helyett új sínek beépítésével valósul meg” – fogalmazott Hideg.

tram-train vasút sín rókus3
A vasútvonal Baktó melletti szakasza 2019. januárjában. Fotó: Szűcs Dániel / Szegeder

Az új síneket pedig nem tudták a semmiből előteremteni, azokat megrendelték, legyártatták, és ezért is késik a beruházás ezen szakasza. Fontos kihangsúlyozni, hogy maga a tram-train projekt emiatt egy percet sem késik, hiszen Vásárhelyen még javában zajlik a munka. Egyedül a MÁV által üzemeltetett Szeged – Békéscsaba vonatok nem álltak vissza a megszokott rendhez, azok helyett továbbra is, a módosítás szerint 2019. december 14-ig vonatpótló autóbuszok járnak majd.

A sajtóban egyébként nagy hangja volt annak, amikor még februárban a Világgazdaság alapján megírtuk, hogy a tram-train 40 éves, használt síneken jár majd. Azt nem tudni, emiatt változtatta-e meg véleményét a társaság.

 

Nyitókép: Szeged állomás vágányai 2019. áprilisában. Fotó: Szűcs Dániel / Szegeder