Itt a NIF válasza a tram-train miatti vágányzár meghosszabbításának meghosszabbítására

Korábban beszámoltunk arról, hogy meghosszabbodik a vágányzár hosszabbítása Szeged-Rókus és Hódmezővásárhely-Népkert között. Az okokról a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. nemrégiben megküldte válaszait a kérdéseink alapján.

Arról, hogy miért kellett meghosszabbítani ismét a vágányzárat Hideg András kommunikációs igazgató azt nyilatkozta, hogy “A vasúti pálya forgalomfelvételéhez uniós szinten kötelező minőségi és szabványossági tanúsítások elvégzésének időigénye és a hátralévő gyengeáramú elektronikai szerelési munkák tették szükségessé a vágányzár meghosszabbítását.” Tehát az üzembe helyezés előtti minőségellenőrzés és a korábban általunk is említett, fénysorompókhoz, biztosítóberendezésekhez stb. szükséges elektronika beszerelése késik.

A síncseréről szóló kérdésre azt válaszolták, hogy Szeged-Rókus és Algyő között az eredeti tervekhez képest már eleve új sínek épültek be, mert a donor pályából történő bontásokat követően a vártnál kevesebb, megfelelő minőségű használt sín állt rendelkezésre, míg a már korábban használt sínekkel megépült Algyő és Hódmezővásárhely-Népkert közötti szakaszon azért volt szükség a cserére, hogy a már új sínes szakaszhoz igazodva homogén legyen a pálya mindenhol.

Továbbá a hivatalos vágányzári kérelemben még megjelent egy “Forgalom felvétele a vágányzár után (vágánystabilizálás alkalmazásával) 80 km/h sebességgel.” sor. Erre az a válasz jött, hogy “a forgalom felvétele minden vágányzár befejezésekor ideiglenesen csökkentett sebességgel történik meg. A 80 km/h sebességgel a hatályos hivatalos menetrend tartható. A 100 km/h sebességemelés a tram-train üzem felvételekor, 2021-ben várható.”