Látványterven az igazi harmadik híd, Nemesi Pál és Nagy Sándor a városházán tárgyalt

Pénteken a Polgármesteri Hivatalban fogadta Nemesi Pál regionális kormánybiztost és kollégáit, Vadász Csaba titkárságvezetőt és Kiss Balázs kommunikációs munkatársat Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester, ahol a déli Tisza-híd volt a téma. Nemesi új látványterveket is szivárogtatott.

Nagy Sándor arról beszélt, hogy a tárgyalásokon a város támogatja az ütemezett megvalósítást, és fontosnak tartják, ami a Modern Városok Program kormányhatározatában benne is van: a buszpályaudvar kerüljön a híd fejlesztésével egyidejűleg a vasútállomás mellé. Így kialakulhat a régió és a város érdekeit is szolgáló intermodális csomópont és lehetőség nyílna a nagyállomás fejlesztésére. Hozzátette, hogy a megfelelő csomópontok és a P+R parkolás kiépítése is fontos, mivel erre a vasúti- és buszpályaudvarhoz, a Belváros déli részébe, vagy a klinikákra érkezők érdekében is szükség lesz. Ez utóbbinál egyébként a jövőben egészen a harmadik híd „lábáig” érnek majd épületek, rendezik a klinikák ma még kaotikus állapotban lévő déli területét is, parkosítás is tervben van.

„A város mindent meg fog tenni, hogy a híd új nyomvonalához szükséges szabályozás-módosítások és a projekt sikeréhez szükséges tömegközlekedési átszervezések időben megtörténjenek” – hangsúlyozta Nagy Sándor. Megemlítette, hogy a város részéről még a múlt pénteki határidő előtt leadták észrevételeiket a tanulmány kapcsán, valamint ma is zajlik egy megbeszélés a hídról, ahol a tervezők, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő munkatársai, Nemesi Pál, illetve a város részéről a közlekedési szakemberek és a főépítészet is jelen lesz.

A nyomvonalmódosításról, amely miatt a városi szabályozási tervet is át kell alakítani, itt írtunk. Ugyanis az alpolgármester előzőleg újdonságokat is elárult a tanulmánnyal kapcsolatban, amely most van egyeztetési szakaszban, tehát a végül majd megépítendő változatról mostanában döntenek majd. Azt is megírtuk, hogy ez a verzió a választásokra készült ferdekábeles változat helyett a Belvárosi hídhoz hasonló ívhíd lenne.

Nemesi Pállal készített interjút a Szeged365 is a napokban, ebben a kormánybiztos még tovább ment: igazi látványterv is be lett vágva – lásd nyitóképünkön – amellett, hogy a cikkünkben már közölt terveket lapozgatta a brosúrájában. Sok újat – 2×2 sávos közúti híd gyalogos-kerékpáros résszel, ütemes megvalósítás – nem mond, nem is tudna, de a videóban megemlítette azt, amit már korábban a Csongrád Megyei Kereskedelmi- és Iparkamara által online megrendezett szakmai napján megtett: ha a csillagok állása kedvező, akkor a híd további tervezése az építkezés megkezdéséig még körülbelül 1,5-2 év lesz, míg a kivitelezésre minimum 2 évet említett. A köztes bürokráciával mindez négy-öt év lehet reálisan, tehát a hídon ennyi idő múlva mehetünk át szerinte. A projekt gyorsítására is kitért, amit a közelmúltban egy nemzetgazdaságilag kiemelt státusz is megtámogatott, erről itt írtunk bővebben.

Azt is elmondta továbbá, hogy a vasúti rész a későbbi fejlesztésekkel együtt, a jelenlegi tanulmány gazdaságossági számításai alapján fog elkészülni a második ütemben – tehát majd ha aktuális lesz a makói elővárosi vasút, vagy netán tram-train terve, illetve akár a határon túlra kacsintgató nemzetközi vasúti kapcsolatok. Ez azonban még nagyon a jövő zenéje. Az új, ezúttal szakmailag is valós látványterven az látszik, hogy a vasúti rész acélrácsos szerkezetű lesz, akárcsak a Déli vasúti összekötő híd, ami jó hír a hosszú távú fejlesztések miatt.

Mind Nemesi, mind a városvezetés részéről Nagy Sándor is hangsúlyozta, hogy a politikai helyzettől függetlenül „közös nevező” van, tehát a szakmai együttműködés zavartalan és nagy az egyetértés. Reméljük ezúttal tényleg túljut a projekt a tanulmányi szakaszon.

 

Nyitókép: Nemesi Pál / Szeged365