Lázár János képein, ahogy összeszerelték a hatodik tram-traint is Szentesen

Mi már megírtuk Lázár Jánost is megelőzve, hogy portugál kamionokkal futott be a hatodik tram-train három kocsirésze a szentesi vasútállomásra. Sőt, az érkezésről olvasónk küldött fotókat, ezek ide kattintva megtekinthetők. Nem is ez a a lényeg ugyanis, hanem az, hogy már elkezdték összeszerelni őket, ami Lázár Facebook-posztjában jól látszik. „Nagy odafigyeléssel és precizitással ma leemelték Szentesen a hatodik tram-train szerelvényt” – írta.

Log In or Sign Up to View

See posts, photos and more on Facebook.

Már azt is tudni, hogy az eddig próbázó szerelvények meghaladták a 10 000 hibamentes tesztkilométert szeptember 23-án. Korábbi posztjában arról írt, hogy összesen 50.000 km-t kell megtenniük a szerelvényeknek (tehát nem csak egynek) hibamentesen, hogy el tudjon indulni a szolgáltatás. Az eddigi eredmények alapján még ebben az évben biztosan fog utasokat szállítani a tram-train – állította a kormánybiztos. A baj csak ott lesz, ha valami későn derül ki, a számláló ugyanis újraindul.

„A járműveknek összesen ötvenezer kilométert kell hibamentesen lefutniuk. Ha a teszt idején olyan hiba lép fel, ami szériahibaként értékelendő, akkor a hiba kijavítása után újrakezdődik a futópróba a teljes flottára vonatkozóan, egyedi hiba esetén ez a lenullázódás csak az adott járműre vonatkozik” – mondta Kiss Csaba, a Stadler Trains kommunikációs vezetője.

Fotók: Lázár János hivatalos oldala / Facebook

Arról mi is írtunk, hogy az indulás végső dátumáról azonban nem tud senki semmit, mert kizárólag a technika ördöge és a szerelvények döntenek erről. Mi hivatalos csatornákból annak idején azt az információt kaptuk, hogy a MÁV a december közepi menetrendváltással szeretné elkezdeni az utasszállításos próbaüzemet, ideiglenes menetrenddel. Azóta voltak arról is hangok, hogy már novemberben is elkezdődhet mindez.