Hivatalos: törli a MÁV a nonstop InterCity-ket, visszaáll a menetrend

Belátta az Innovációs és Technológiai Minisztérium, hogy baki volt bevezetni a gyorsított InterCity-vonatokat a szegedi vonalra. Bár voltak, akik üdvözölték a közel két órás menetidőt és a büfékocsikat, az utasszámok drasztikus csökkenése nem erről mesélt.

A MÁV sajtóközleményében azt írják, hogy a korábbi menetrendi struktúra visszaállításáról a próbaüzem lejártát követően a vasúttársaság kezdeményezése alapján született döntés. Április ötödikétől a tavalyi menetrend szerint közlekedteti vonatait a MÁV Budapest és Szeged között. A megállás nélküli InterCity-járatok helyett így újra IC- és gyorsvonati részekből álló vegyes, un. hibrid szerelvények szállítják az utasokat órás ütemben. Megszűnnek a Kőbánya-Kispesttől Kecskemétig beállított betétjáratok, a Televonatokkal azonban a továbbiakban is számolhatnak a két nagyváros között utazók.

A vonalon a decemberi menetrendváltástól legfeljebb félévesre tervezett próbaüzemben indultak csak a két végállomáson megálló, étkezőkocsival közlekedő InterCity-vonatok. Bár eredetileg úgy volt, hogy június végéig biztosan így járnak majd a vonatok, úgy tűnik ennyi sem kellett a döntés visszavonásához. A módosítások mellett megmarad a Debrecen-Nyíregyháza felé már népszerűnek bizonyult, a szegedi vonalon a tavalyi év végén bemutatkozó Televonat szolgáltatás. Az iskolai tanítási rend szerint vasárnaponként közlekedő járatokon a továbbiakban is kedvezményes áron, helybiztosítással, gyorsított menetidővel vehetőek igénybe Flirt motorvonatok Szeged felé.

 

Nyitókép: gyorsított InterCity-szerelvény várakozik a szegedi vasútállomáson 2020. március 17-én. Fotó: Szűcs Dániel / Szegeder