Három nap és bevezetik a köz által utált új vasúti menetrendet

December 15-ével vezeti be a MÁV az új, rengeteget szidott vasúti menetrendjét. Hogy mennyire szidott? Annyira, hogy ha a középkorban lennénk, és az új menetrend egy élő személy volna, paradicsommal dobálnák meg. Mielőtt felvezetik a bitófához. De nem a középkorban vagyunk, ezért csak petíció és tüntetés szerveződött ellene (utóbbi vasárnap lesz). Röviden összefoglaljuk, milyen változások lesznek a Szeged-re befutó vasútvonalakon, egyesével végigjárva azokat.

  1. A legtöbb változás a Budapestet és Szegedet összekötő 140-es számú vasútvonalon lesz:
    • egyrészt két pár InterCity-vonat nem áll majd meg sehol a két város között, ezzel 18 perccel rövidül menetidejük, számos másik szerelvényé azonban 11-12 perccel növekszik, ami nem kis felháborodást váltott ki az emberekből. Erről bővebben itt, itt és itt írunk.
    • másrészről új vonattípus is bevezetésre kerül „Televonat” néven, ami csak Zuglóban, Kőbánya-Kispesten és Kecskeméten áll meg, viszont nem hagyományos vonatszerelvénnyel adják ki, hanem korszerű Flirt motorvonatokkal. Ezzel próbálja meg felvenni a versenyt a vasúttársaság a telekocsikkal, innen a neve is. Csak vasárnap jár majd, egy vonatpár, bővebben itt írunk róla.
  2. Jóval kevesebb hírverést kapott, de szintén nem érdemes elmenni a 135-ös számú vonal mellett sem, ami Békéscsabával köti össze városunkat, és amely egy szakszán jelenleg a tram-train-t építik. Itt mindössze annyi történt, hogy a korábban egyszer már meghosszabbított vágányzárat újrahosszabbították, így mégsem indul újra a vonatközlekedés Szeged és Hódmezővásárhely között. Erre leghamarabb júniusban kerülhet csak sor.
  3. Az újszegedi vonalat sajnos és szerencsére nem éri változás. Sajnos, mert ugyanúgy egy lezüllesztett, ritkított, nem teljes értékű menetrendet kell eltűrni, de szerencse is talán, mert idén sem szűnik meg, ahogyan arra régebben pletykák is voltak.
  4. Röszke felé továbbra is szünetel a forgalom, leghamarabb 2022-ben lehet ebben változás.

 

Nyitókép: az újszegedi vasútállomás 2019 nyarán. Fotó: Szűcs Dániel / Szegeder